hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > بازار گوشت‌قرمز نیازمند کنترل شدید

بازار گوشت‌قرمز نیازمند کنترل شدید

رئیس اتحادیه قصابان همدان با بیان اینکه اگر کنترل و نظارت نشود احتمالا قیمت گوشت‌قرمز تا ماه آینده افزایش می‌یابد، گفت: در صورت عدم کنترل و نظارت بر بازار توسط مسئولان مربوطه، قیمت گوشت قرمز در ماه آینده به طور قطع افزایش ۱۰ هزار تومانی دارد و در صورت ادامه همین روند افزیش قیمت در ماه‌های آینده نیز اتفاق خواهد افتاد.
علی‌اکبر سپهری‌وفا در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به علت گرانی گوشت‌قرمز، تصریح کرد: عوامل مختلفی مانند کمبود نهاده، افزایش هزینه‌های تولید، عدم تعلق نهاده‌های ۴۲۰۰ تومانی به تولید کنندگان همگی دست به دست هم دادند تا قیمت گوشت قرمز افزایش یابد.
وی در ادامه تأکید کرد: همچنین کمبود مرغ در بازار باعث افزایش تقاضا برای گوشت قرمز شده و همین موضوع بر قیمت آن تأثیر گذاشته است.
این مقام مسئول تصریح کرد: قیمت گوشت قرمز مخلوط ۱۳۰هزار تومان و نرمه ۱۶۵هزار تومان است اما هرگونه فروش خارج از این نرخ با توجه به افزایش روزانه قیمت، تخلف محسوب نمی‌شود.
رئیس اتحادیه قصابان همدان اظهار کرد: با توجه به اینکه فریز کردن گوشت باعث کاهش کیفیت و در نهایت کاهش قیمت آن می‌شود بنابراین امکان احتکار گوشت قرمز توسط همکاران ما وجود نداشته و تخلفی از جانب آن‌ها صورت نمی‌گیرد.
سپهری‌وفا در ادامه افزود: قیمت گوشت قرمز در سطح شهر از ۸۵ هزار تومان تا ۱۸۵ هزار تومان متغیر بوده که خریدار با آگاهی از تفاوت کیفیت این گوشت‌ها اقدام به خرید می‌کند.
وی در پایان با اشاره بر راهکارهای کنترل قیمت گوشت قرمز، گفت: جهاد کشاورزی مسئول تأمین نهاده‌های دامی و در اختیار گذاشتن دامداران است و سازمان صمت نیز باید بر شبکه توزیع گوشت قرمز نظارت‌های لازم را در نظر گیرد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد