hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > بازی‌های خوب تیم ملی توقع مردم را بالا برده است

بازی‌های خوب تیم ملی توقع مردم را بالا برده است

تیم ملی فوتبال ایران امروز در دیدار حساس نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا به مصاف ژاپن می‌رود. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، تقابل امروز دو غول قاره آسیا فینال زودرس است. قطعاً پیروزی مقابل تیم ژاپن کار راحتی نخواهد بود، تیمی که در جام جهانی 2018 روسیه به مرحله بعد صعود کرد و حالا در جامی دیگر برای صعود به فینال آسیا تلاش می‌کند.
تیم ملی فوتبال ایران امروز در دیدار حساس نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا به مصاف ژاپن می‌رود. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، تقابل امروز دو غول قاره آسیا فینال زودرس است. قطعاً پیروزی مقابل تیم ژاپن کار راحتی نخواهد بود، تیمی که در جام جهانی 2018 روسیه به مرحله بعد صعود کرد و حالا در جامی دیگر برای صعود به فینال آسیا تلاش می‌کند. از سوی دیگر تیم ملی فوتبال ایران هم با نمایش خیره کننده در جام جهانی روسیه مردم را امیدوار کرد تا با پیروزی مقابل ژاپن به 43 سال ناکامی در جام ملت‌ها پایان دهد و با صعود به فینال و فتح جام، به حسرت طولانی مدت پایان دهد. در این شرایط حسین کعبی، دفاع راست سابق تیم ملی معتقد است که شکست ژاپن اصلاً کار آسانی نخواهد بود.
حسین کعبی که از سال ۲۰۰۲ تا۲۰۱۰ عضو تیم ملی بود، درخصوص دیدار تیم ملی با ژاپن به خبرنگار «ایران» گفت: «بازی‌های خوبی از تیم ملی‌مان در 5 دیدار گذشته دیدیم و مردم از نوع بازی تیم ملی در بازی‌های گذشته کاملاً راضی هستند. تیم ملی با ارائه این بازی‌ها توقع مردم را بالا برد تا جایی که فقط قهرمانی تیم ملی در جام ملت‌ها می‌تواند مردم را راضی کند. البته هم بازیکنان تیم ملی و هم کادر فنی تلاش‌شان بر این است تا این اتفاق بیفتد.» مدافع سابق تیم ملی ادامه داد: «قهرمانی در جام ملت‌ها کار سختی است و ما هنوز کار سختمان مقابل تیم ژاپن مانده. ما نباید خودمان را گول بزنیم، حریفان تیم ملی تا به اینجا در حد و نام تیم ملی نبودند تا تیم ملی‌مان کیفیت خود را بخوبی نشان دهد. وقتی ما می‌توانیم تیم‌هایی همچون پرتغال و اسپانیا را اذیت کنیم بنابراین باید ژاپن را شکست دهیم.» او بیان داشت: «بازی‌های خوب تیم ملی در جام جهانی روسیه توقع مردم را بالا برد و این کیفیت بالای بازیکنان ایرانی را که البته ذاتی است نشان می‌دهد. بازیکنان تیم ملی ما همانند تیم‌های اروپایی نیستند که بازیکنان‌شان را از پایه تربیت می‌کنند و فوتبال را به آنها آموزش می‌دهند، هیچ کس فوتبال را به بازیکنان ما یاد نداد و این بازیکنان سیستم فوتبالی‌شان همین است و کیفیت‌شان ذاتی است. ما بازیکنان با کیفیت و نیمکت ذخیره فوق‌العاده‌ای داریم.»
کعبی در سال‌های حضورش در تیم ملی 3 بار مقابل تیم ملی ژاپن بازی کرد. او به بازی تیم ملی با ژاپن در 5 فروردین  84 اشاره کرد و گفت: «یکی از خاطرات من از بازی دو تیم ایران و ژاپن پیروزی 2 بر یک است که وحید‌ هاشمیان 2 گل زد. البته این بازی بدترین خاطره دوران فوتبالی من  است. درگذشت 7 نفر از هواداران کشورمان بدترین اتفاق بود. شاید تیم ملی این دیدار حساس را که مقدماتی جام جهانی 2006 محسوب می‌شد با پیروزی پشت سر گذاشت اما آن اتفاق ناگوار باعث شد تا کام بازیکنان تلخ شود. امیدواریم دیگر شاهد از این دست اتفاقات نباشیم.»
او در پاسخ به این سؤال که تیم کنونی ژاپن چقدر نسبت به گذشته تغییر کرده؟ بیان داشت: «فوتبال کاملاً نسبت به گذشته تغییر کرده و سرمایه‌گذاری همه کشورها برای آینده است. می‌توانیم لیگ چین را مثال بزنیم که در زمان ما این لیگ کیفیت بالایی نداشت اما هم اکنون می‌بینیم که در لیگ این کشور بازیکنان بزرگی حضور می‌یابند و باعث پیشرفت فوتبال در چین می‌شوند.» کعبی  84 بار پیراهن تیم ملی را پوشید و مقابل حریفان بازی کرد. او با اشاره به این موضوع که تیم‌هایی همچون قطر در حال پیشرفت هستند، گفت: «قطری‌ها با فلیکس سانچس، مربی اسپانیایی که در مدارس این کشور حضور داشته و فوتبال را به آنها آموزش داده در این جام شرکت کردند و توانستند در جمع 4 تیم پایانی حضور یابند که این نشانه پیشرفت فوتبال این کشور است.»
کعبی افزود: «دغدغه ما نباید فلان مربی یا فلان بازیکن باشد بلکه دغدغه ما باید آموزش به نسل بعدی باشد. همان گونه که برخی کشورها در فوتبال پیشرفت داشتند برخی از تیم‌ها همچون استرالیا، ژاپن و کره جنوبی با روزهای اوج خود فاصله دارند و تیم چین که در جام ملت‌های 2004 ما را در پنالتی شکست داد، از دوران اوج خود فاصله گرفته بنابراین می‌توان گفت تیم ملی ما که شرایط خوبی دارد می‌تواند ژاپن را شکست دهد.» او بیان داشت: «هدف ما قهرمانی است و همه می‌خواهند تیم ملی طلسم 43 ساله را بشکند. شرایط تیم ملی خوب است و با این بازیکنان باکیفیتی که دارد، می‌تواند قهرمان شود. تیم ملی 2 بازی سنگین در پیش دارد و بعد از بازی با چین، سردار آزمون هم به این نکته اشاره کرد و معتقد بود که تازه جام برای ما آغاز شده. این یک واقعیت است و همه هم این را می‌دانند.»
کعبی با اشاره به این موضوع که 2 مدافع تیم ژاپن در لیگ انگلیس بازی می‌کنند، گفت: «این تیم علاوه بر این بازیکنان دیگری هم دارد که در اروپا بازی می‌کنند نباید خودمان را گول بزنیم و بگوییم که بازی آسانی در پیش داریم. ما یک بار در دوره گذشته این اتفاق را تجربه کردیم و فکر می‌کردیم که عراق را به راحتی شکست می‌دهیم اما دیدیم که عراق ما را شکست داد و باعث حذف‌مان از جام ملت‌ها شد.» مدافع سابق تیم ملی که تجربه حضور در جام ملت‌های 2004 و جام جهانی 2006 را دارد، افزود: «مسلماً بهترین خاطرات و بزرگترین آرزوی هر فوتبالیستی، حضور در این جام‌های معتبر است که خوشبختانه من این دو را تجربه کردم. حضور در این دو رویداد بزرگ باعث می‌شود تا نام بازیکن ثبت شود و اکنون فوتبالیست‌های ما می‌توانند با قهرمانی در جام ملت‌ها نام خود را به عنوان قهرمان در تاریخ فوتبال‌مان به ثبت برسانند.»
او درخصوص نقاط ضعف و قوت تیم ملی هم صحبت کرد: «تا به اینجا به دلیل عدم رویارویی با تیم‌های بزرگ نمی‌توان در مورد نقاط ضعف تیم صحبت کرد اما نقاط مثبت بسیار زیادی داریم که یکی از آنها زوج طارمی و سردار در خط حمله است. البته در بازی با ژاپن طارمی حضور نخواهد داشت اما تیم ملی بازیکنان جایگزین خوبی دارد که می‌توانند جای بازیکنان غایب را پر کنند.» کعبی به مصاحبه چند روز گذشته مهدی طارمی اشاره کرد و گفت: «طارمی گفت که در جریان مسابقات به او فحش می‌دهند و بی احترامی می‌کنند. صحبت‌های طارمی بسیار دردناک بود و تنها بازیکنان می‌توانند او را درک کنند. طارمی برای تیم ملی زحمات زیادی می‌کشد و باید به او احترام بگذاریم.»
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد