hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > آخرین وضعیت نوبت‌گیری نوآموزان برای «سنجش سلامت»

آخرین وضعیت نوبت‌گیری نوآموزان برای «سنجش سلامت»

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی از نوبت‌گیری بیش از یک میلیون نوآموز بدو ورود به دبستان در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی تا نهم مرداد خبر داد.
سید جواد حسینی اظهار کرد: از آغاز رسمی برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی ۴۰روز گذشته است و در این مدت  ۷۶ درصد  نوآموزان بدو ورود به دبستان درنوبت قرارگرفته اند،که از این تعداد ۴۶ درصد نوآموزان، ارزیابی شده اند.
وی افزود: تاکنون استان های کردستان، بوشهر، سمنان، مرکزی، قزوین، چهارمحال بختیاری، قم، ایلام، خراسان شمالی و اردبیل به ترتیب بیشترین درصد  نوبت‌گیری نوآموزان در  پایگاه‌های سنجش را داشته‌اند.
حسینی گفت: همچنین استان های کردستان، بوشهر، همدان، ایلام، چهارمحال بختیاری، اردبیل، مرکزی، خوزستان، گلستان و قم  نیز به ترتیب بیشترین درصد سنجش نوآموزان در پایگاه‌های سنجش را داشته‌اند.
رییس سازمان آموزش وپرورش استثنایی ادامه داد: شناسایی نشانگان مشکلات ویژه یادگیری، یکی از برنامه‌های سنجش در سال جاری است و در ۵استان غربالگری نشانگان مشکلات یادگیری نوآموزان بدو ورود به پیش‌دبستان، به ‌صورت پایلوت انجام خواهد شد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، وی افزود: سنجش شایستگی های حرکتی نوآموزان بدو ورود به دبستان و سنجش پردازش‌های شنیداری و غربالگری نارسایی خوانایی از دیگر اقدامات برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی درسال تحصیلی جاری است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد