hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ۶۰ درصد تست‌های کووید در استان بوشهر مثبت است/ ظرفیت بخش‌های کرونا تکمیل شد

۶۰ درصد تست‌های کووید در استان بوشهر مثبت است/ ظرفیت بخش‌های کرونا تکمیل شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه ۶۰ درصد تست‌های کرونایی در استان مثبت است گفت: استان بوشهر در وضعیت فوق‌العاده‌ای در بیماری کرونا دارد به‌گونه‌ای که روز گذشته ۶۴۰ مورد جدید مثبت کرونایی شناسایی شد.
سعید کشمیری  با اشاره به اشغال همه تخت‌های بخش کرونایی مراکز درمانی استان بوشهر اظهار داشت: ابتلا به کرونا در استان بوشهر به اوج خود رسیده است و میزان بالای ابتلا روند واکسیناسیون را تهدید می‌کند.
دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با بیان اینکه همزمان با تزریق واکسن کرونا باید پیشگیری در اولویت قرار بگیرد گفت: جهش ناگهانی شیوع بیماری کرونا، آمار روزانه بستری‌ها را افزایش داده است و اکنون بیش از 605 نفر در بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند.
رئیس‌ دانشگاه علوم پزشکی بوشهر موج پنجم بیماری کرونا را 3 برابر موج‌های قبلی دانست و بیان کرد: ویروس‌های جهش یافته کرونا قدرت سرایت آن چند برابر ویروس‌های قبلی است که بی‌توجهی به شیوه‌نامه‌های بهداشتی تعداد موارد مثبت این موج را به بیش از 3 برابر موج‌های قبلی رسانده است.
وی با بیان اینکه روز گذشته 160 بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شدند افزود: از این تعداد ابتلای 85 مورد به کرونا مثبت، قطعی است.
کشمیری با اشاره به اینکه اکنون 57 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند افزود: از این مجموع موارد بستری در بخش‌های ویژه کرونایی، 16 نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به فوت 2 آقا و 3 خانم در شبانه‌روز گذشته به سبب ابتلا به کرونا تصریح کرد: تاکنون یک‌هزار و 390 نفر در استان بوشهر به سبب ابتلا به کرونا فوت کرده‌اند.
وی با بیان اینکه 60 درصد تست‌های کرونایی در استان مثبت است گفت: استان بوشهر در وضعیت فوق‌العاده‌ای در بیماری کرونا دارد به‌گونه‌ای که روز گذشته 640 مورد جدید مثبت کرونایی شناسایی شد.
دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 64 هزار نفر در استان بوشهر به کرونا مبتلا شده‌اند افزود: در رسیدگی به بیماران کرونایی تلاش و مجاهدت کادر درمانی و پرستاری ستودنی است و هیچ کمبود دارو برای درمان بیماران کرونایی در استان بوشهر وجود ندارد.
کشمیری اضافه کرد: غیر از آمپول تخصصی اکتمرا که به‌صورت سهمیه توزیع می‌شود هیچ مشکل و کمبود در زمینه تأمین داروهای بیماران مبتلا به ویروس کرونا ندارد.
وی به قیمت داروهای کرونایی پرداخت و بیان کرد: قیمت دارو رمدسیویر به‌صورت آزاد 700 هزار تومان و با دفترچه بیمه بین 210 تا 50 هزار تومان در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه تزریق واکسن تسریع یافته است افزود: اکنون گروه سنی بالای 45 سال در حال دریافت واکسن کرونا هستند و بیش از 78 درصد افراد بالای 60 سال این واکسن دریافت کرده‌اند.
کشمیری از روند صعودی ابتلا به کرونا در استان بوشهر خبر و خاطر نشان کرد: در یک ماه گذشته به‌طور متوسط روزانه بیش از 100 نفر در مراکز درمانی استان بوشهر بستری می‌شوند که اکنون همه تخت‌های بخش کرونایی بیمارستان‌ها اشغال است.
وی افزایش موارد بیماری کرونا را ناشی از دورهمی و نشست خانوادگی دانست و تأکید کرد: تردد درون و برون شهری و حضور در آیین‌های عزا و عروسی از دیگر عوامل ابتلا است و این موارد سبب شده که آمار بیماری در استان افزایشی شود.
وی از ممنوع بودن جشن عروسی، عقد، مراسم ترحیم و ختم خبر داد و خاطر نشان کرد: برگزاری هرگونه مراسم آیینی و فعالیت سالن‌های ورزشی در سراسر استان بوشهر ممنوع است.
دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با بیان اینکه بیش از 17 مرکز تجمیعی تزریق واکسن در استان ایجاد شده گفت: واکسن به اندازه کافی موجود است از گروه‌های س
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد