hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > برنامه‌ای برای خاموشی نداریم

برنامه‌ای برای خاموشی نداریم

معاون راهبری شبکه برق ایران با پیش بینی افزایش مصرف برق در هفته آتی، گفت: برنامه‌ای برای خاموشی وجود نداشته و هماهنگی‌های لازم با شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق انجام شده که با مدیریت مصرف، برق مصرفی تأمین شود.
به گزارش ایمنا به نقل از وزارت نیرو، مهدی مقیم زاده، درباره میزان تولید و مصرف برق در کشور اظهار کرد: در روز گذشته میزان مصرف به ۶۵ هزار مگاوات رسید که از این میزان ۵۵ هزار و ۲۰۰ مگاوات تأمین شده و کمبود برق ناشی از ازدیاد مصرف نسبت به تولید از طریق مشارکت و هماهنگی با صنایع بزرگ مدیریت شد.
وی ادامه داد: طی تفاهم‌نامه‌هایی که با صنایع بزرگ منعقد شده و مشارکت در بخش کشاورزی و طرح‌های مدیریت مصرف، شبکه تولید و توزیع برق مدیریت شد.
معاون راهبری شبکه برق ایران با بیان اینکه میزان مصرف در روزهای آتی در محدوده ۶۵ هزار مگاوات خواهد بود، گفت: برای تأمین این میزان مصرف، در بخش نیروگاه‌های حرارتی و آبی باید برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده تا بتوان این میزان مصرف را مدیریت کرد.
مقیم زاده با اشاره به افزایش دما و پایان تعطیلی ادارات، میزان بار را افزایشی پیش بینی کرد و افزود: با پایان تعطیلی ادارات و افزایش دما، بار شبکه به میزان ۸۰۰ تا هزار مگاوات افزایش یافته بود که مدیریت آن صرفاً با همکاری و همراهی در کلیه بخش‌ها ممکن خواهد بود.
وی ادامه داد: برنامه‌ای برای خاموشی وجود نداشته و هماهنگی‌های لازم با شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق انجام شده که با مدیریت مصرف، برق مصرفی تأمین شود.
معاون راهبری شبکه برق ایران از برنامه هماهنگ شده با شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق خبر داد و گفت: با شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق برنامه‌ای هماهنگ شده و سقف مصرفی برای این شرکت‌ها در نظر گرفته شده که با رعایت این سقف خاموشی نخواهیم داشت.
مقیم زاده در خصوص برخورد با مشترکان پرمصرف گفت: این امر از طریق شرکت‌های توزیع نیروی برق به مشترکان پرمصرف اطلاع رسانی و تذکر داده شده و تعرفه‌هایی نیز برای مشترکان پرمصرف در نظر گرفته شده که در صورت ادامه پرمصرفی از سوی آنان، این موارد اعمال خواهد شد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد