hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > علائم کرونای دلتا چیست؟

علائم کرونای دلتا چیست؟

یک فوق تخصص بیماری‌های عفونی گفت: علائم ویروس کرونای دلتا با انواع قبلی آن متفاوت بوده و تاحدودی علائم آن شبیه سرماخوردگی است.
علی امیری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به این‌که علامت‌های کرونای دلتا با کرونای قبلی متفاوت است، اظهار کرد: علائم این نوع کرونا با آبریزش بینی، تب و گلو درد آغاز می‌شود و شبیه سرماخوردگی است که در کمتر از ۴۸ ساعت علائم آن بروز می‌کند.
وی ادامه داد: این علائم ۳ تا ۴ روز وجود دارد و بعد از آن به درگیری ریه منجر می‌شود با این تفاوت که درگیری ریه این نوع جهش یافته از ویروس تاکنون مانند ویروس انگلیسی بوده است.
امیری عنوان کرد: حتی افرادی که واکسن زده‌اند نیز در معرض خطر این ویروس قرار دارند و ممکن است آن‌را به دیگران منتقل کنند؛ بنابراین باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی به‌طور کامل رعایت شود.
این فوق‌تخصص بیماری‌های عفونی بیان کرد: توصیه می‌شود اگر کسی علائم کرونای دلتا را دارد، ۴۸ تا ۷۲ ساعت در خانه مانده و از طریق تلفن با پزشکان در تماس باشد.
وی بیان کرد: در خانه ماندن هم باعث می‌شود که افراد ناقل بیماری به دیگران نباشند و هم استراحت باعث می‌شود افراد به کرونای سبک‌تری مبتلا شوند.
امیری تأکید کرد: دریافت واکسن کرونا به معنی رها کردن پروتکل‌های بهداشتی نیست و افرادی که واکسیناسیون آن‌ها کامل نشده  نیز در معرض خطر هستند از همین رو باید نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیش از پیش توجه کرد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد