hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > وقتی مالکان مصوبه اجاره بها را دور می‌زنند

وقتی مالکان مصوبه اجاره بها را دور می‌زنند

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان گفت: مشکل اصلی افزایش اجاره بها، بی توجهی مالکان و نبود قانونی است که بتواند پایه قیمت را مشخص کند.
رسول جهانگیری رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان، گفت: متاسفانه قانونی برای ثبات اجاره‌ املاک وجود ندارد، فقط پارسال و امسال، ستاد ملی مبارزه با کرونا افزایش قیمت اجاره برای کلانشهر تهران را ۲۵ درصد، برای سایر کلانشهر‌ها ۲۰ درصد و برای شهرستان‌ها ۱۵ درصد تصویب کرد.

او ادامه داد: این قانون شامل کسانی می‌شود از قبل در خانه اجاره‌ای سکونت داشته باشند نه کسانی که بخواهند اجاره کنند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان در رابطه با اینکه مالکان به مصوبه افزایش ۲۰ درصدی اجاره بها توجه نمی‌کنند، بیان کرد: ضامن اجرای این مصوبه قوه قضاییه است، اگر مستاجر تمام شروط مبنی بر پرداخت به موقع اجاره بها، شاکی نبودن همسایه‌ها و اذیت نکردن موجر را رعایت کرده باشد، شکایت صاحب خانه به دادگستری رد و قرارداد با ۲۰ درصد اضافه تمدید می‌شود.


جهانگیری افزود: شرط مهم دیگر این است که اگر موجر یا فرزندان او نیاز شخصی برای اسکان داشته باشند و موضوع توسط شورای حل اختلاف احراز شود، مستاجر باید خانه را تخلیه کند.

او عنوان کرد: مشاوران املاک هیچ دخالتی در افزایش ۲۰ درصدی اجاره بها ندارند، حتی مشوق اصلی کم کردن قیمت هستند تا بتوانند مالک و مستاجر را راضی نگهدارند.


رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان در پایان گفت: حتی اگر مصوبه ستاد کرونا را کنار بگذاریم، باید گفت قیمت دو خانه در یک موقعیت یکسان نجومی با یکدیگر فرق می‌کند، ریشه اصلی این مشکل نبود قانونی است که پایه قیمت را تعیین کند، ما در اتحادیه مشاوران املاک تمام تلاش مان بر این است که راجع به قانون افزایش ۲۰ درصدی اجاره بها، مالک و مستاجر را آگاه کنیم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد