hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > مدارس برخی مناطق کشور به خاطر سرما و بارش برف تعطیل شد

مدارس برخی مناطق کشور به خاطر سرما و بارش برف تعطیل شد

 مدارس برخی مناطق کشور به دلیل بارش سنگین برف ، سرما و لغزندگی معابر تعطیل یا با تاخیر آغاز می شود.

بنا به اطلاعیه آموزش و پرورش استانها مدارس برخی شهرستانها به دلیل بارش برف و سرما تعطیل شده اند.
مدارس در استانهای چهارمحال بختیاری ، قزوین ، لرستان ، آذربایجان شرقی ، اردبیل و شهرستانهای استان تهران ، همدان ، کرمانشاه ، خراسان شمالی یا تعطیل شده اند یا با تاخیر آغاز به کار می کنند.
در این راستا روابط عمومی آموزش و پرورش استان قزوین اعلام کرد با توجه به بارش برف و برودت هوا، مدارس برخی مناطق این استان روز شنبه 29 دی ماه تعطیل و یا فعالیت آن‌ها با تاخیر آغاز خواهد شد.
در این اطلاعیه آمده است:به دلیل لغزندگی معابر و برودت هوا تمامی پیش دبستانی های استان روز شنبه در نوبت صبح تعطیل هستند.
مدارس نوبت صبح بخش الموت شرقی نیز امروز شنبه تعطیل هستند.
در بخش دیگری از این اطلاعیه آورده شده است: فعالیت مدارس در شهرستان های آبیک، آوج، تاکستان و طارم سفلی و الموت غربی شهرستان قزوین نیز با یک ساعت تاخیر و از ساعت 9 صبح آغاز شد.
پیش دبستانی ها و دبستان های استثنایی استان قزوین نیز امروز در نوبت صبح تعطیل هستند.

**چهارمحال و بختیاری
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز در این خصوص گفت: فعالیت آموزشی مدارس مناطق مختلف استان با توجه به پیش بینی های هواشناسی مبنی بر برودت هوا و مه گرفتگی با یکساعت تاخیر آغاز می شود.
بر این اساس، فعالیت آموزشی مقاطع تحصیلی در شهرستان های اردل، کوهرنگ، بن و منطقه لاران، بخش گندمان و بلداجی، نواحی یک و 2 شهرکرد، شهرستان سامان، فارسان، کیار، شهر بروجن و بخش مرکزی شهرستان بروجن مراکز پیش دبستان و دبستان با یک ساعت تاخیر آغاز می شود.
طی یک هفته گذشته تاکنون بدلیل بارش برف و باران و نیز برودت هوا، مدارس استان چندین نوبت با تاخیر آغاز شد.

**شهرستانهای استان تهران
مدارس فیروزکوه، دماوند و رودهن نیز با یک ساعت تاخیر آغاز شد 
رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران گفت: مدارس نوبت صبح شهرستان های فیروزکوه، دماوند و بخش رودهن به دلیل برودت هوا و یخبندان امروز شنبه با یک ساعت تاخیر آغاز شد.

**آذربایجان شرقی
بارش سنگین برف، برودت شدید هوا و یخبندان، مدارس برخی از شهرستان‌های آذربایجان شرقی را امروز شنبه تعطیل کرد.
امروز در نواحی پنجگانه تبریز همه مدارس دوره‌های تحصیلی روستایی و شهری در شیفت صبح با یک ساعت تاخیر از ساعت 9 شروع به فعالیت کردند.
در بخش مهربان، مدارس دوره پیش دبستانی تعطیل و مدارس سایر دوره های تحصیلی روستایی و شهری و همه مدارس دوره های تحصیلی روستایی و شهری خواجه و کاغذکنان در شیفت صبح با یک ساعت تاخیر از ساعت 9 شروع به فعالیت کردند.
در ترکمانچای نیز مدارس دوره پیش دبستانی تعطیل و مدارس سایر دوره های تحصیلی روستایی و شهری و همه مدارس دوره های تحصیلی (روستایی و شهری) اسکو، شهر جدید سهند، ایلخچی، خسروشاه در شیفت صبح با یک ساعت تاخیر از ساعت 9 شروع به فعالیت کردند.
در ‌عجب شیر کلیه مدارس در روز شنبه اعم از روستایی و شهری در مقطع پیش دبستانی تعطیل است، مدارس مسیر قلعه چای در مقاطع ابتدایی و دوره متوسطه اول با یک ساعت تاخیر شروع خواهد شد و سایر مقاطع مدارس شهرستان دایر است.

**اردبیل
تداوم بارش برف و سرما در استان اردبیل نیز باعث اعلام تعطیلی مدارس از سوی آموزش و پرورش در برخی از شهرستان های استان در روز شنبه شد.
روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل جمعه شب در اطلاعیه ای اعلام کرد که مدارس مقاطع پیش دبستانی و ابتدایی اردبیل ، سرعین ، نمین ، نیر ، خلخال ، خورش رستم ، مشگین شهر ، ارشق و لاهرود در نوبت قبل از ظهر شنبه تعطیل می باشد.

**لرستان
به دلیل بارش برف و برودت هوا مدارس نوبت صبح پیش دبستانی و دبستانی شهرستان دلفان امروز شنبه تعطیل هستند.
فعالیت آموزشی مدارس متوسطه اول و دوم این شهرستان نیز با یک ساعت تاخیر از ساعت 9 صبح آغاز شد.
همچنین فعالیت مدارس ابتدایی و پیش‌دبستانی نوبت صبح شهرستان «دورود» فردا شنبه با تاخیر آغاز شد.
بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش لرستان، به دلیل برودت هوا و بنا به نظر فرماندار و مدیر آموزش و پرورش شهرستان دورود، فعالیت آموزشی مدارس ابتدایی و پیش دبستانی نوبت صبح این شهرستان با تاخیر آغاز شد.

**همدان 
به علت بارش برف، برودت هوا، یخبندان و لغزندگی سطح معابر عمومی، مدارس برخی از مناطق استان همدان در نوبت صبح روز شنبه 29 دی ماه تعطیل است. 
برای جلوگیری از آسیب دیدگی دانش آموزان و فرهنگیان شریف، تمامی دوره های تحصیلی در ناحیه های یک و 2 شهر همدان، اسدآباد، بهار، لالجین، قهاوند، گل تپه، کبودراهنگ، رزن، قروه درجزین، سردرود، فامنین و جوکار و همچنین مراکز پیش دبستانی و مدارس ابتدایی نهاوند، خزل، تویسرکان، قلقل رود، ملایر و سامن در نوبت صبح امروز شنبه تعطیل است. 

**سمنان 
مدرسه های شهر دیباج شهرستان دامغان، منطقه کالپوش شهرستان میامی، شهر بسطام و روستای ابر شاهرود از استان سمنان به علت بارش سنگین برف، برودت شدید هوا و یخبندان روز شنبه 29 دی 97 تعطیل است. 
مدارس مناطق کلاته خیج، چهل دختر، مزج و جیلان با 2 ساعت تاخیر در این روز آغاز به کار می کنند. 

**کرمانشاه 
مدارس ابتدایی گروه صبح شهرستان کرمانشاه به علت یخبندان و برودت هوا امروز(شنبه 29 دی) تعطیل است. 
شروع به کار مدارس ابتدایی شهرستان کرمانشاه که پیش از این از سوی روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان ، با 2 ساعت تاخیر اعلام شده بود، تعطیل شد. 
مدارس سایر مقاطع تحصیلی شهرستان کرمانشاه نیز امروز با 2 ساعت تاخیر آغاز به کار می کنند. 
همچنین طبق اعلام صورت گرفته مدارس کلیه مقاطع تحصصیلی شهرستانهای پاوه، سنقروکلیایی و روانسر، امروز (شنبه) تعطیل است. 
امروز مدارس سایر شهرستانهای استان کرمانشاه نیز به جز شهرستانهای قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در تمام مقاطع تحصیلی با 2 ساعت تاخیر فعالیت خود را آغاز می کنند. 

**بجنورد 
به دلیل بارش برف و برودت هوا، مدارس برخی مناطق استان خراستان شمالی روز شنبه، 29 دی ماه تعطیل شده و فعالیت برخی مدارس نیز با تاخیر آغاز خواهد شد.در شهرستان گرمه مدارس مقاطع ابتدایی و متوسطه اول در دهستان های گلستان و بالادشت در نوبت صبح شنبه تعطیل است. 
در شهرستان جاجرم نیز تمام مدارس ابتدایی بخش شوقان فردا تعطیل خواهد بود. همچنین مدارس ابتدایی و پیش دبستانی شهر راز و روستاهای راستقان، بشدره، تکله قوز، قره باطر و اتلی شهرستان راز و جرگلان در نوبت صبح تعطیل است و فعالیت مدارس در سایر نقاط این شهرستان مرزی با 2 ساعت تاخیر آغاز می شود. 
در شهرستان شیروان هم تمام مدارس در تمام مقاطع تحصیلی در بخش های قوشخانه و سرحد و در دهستان سیوکانلو از بخش مرکزی در روز شنبه تعطیل اعلام شده است. در شهرستان مانه و سملقان، مدارس روستاهای گرمک، چخماقلو، هاور، کاستان، شورسو، پوست دره، کاریزها، کهنه جلگه، اله قلی، یارچلی، سوخلی وشبلی در مقاطع ابتدایی ومتوسطه اول تعطیل است. 
در بخش مرکزی شهرستان بجنورد تمام مدارس جز مدارس روستاهای لنگر، باغچق، علی آباد، محمد علی پهلوان، آذر سا باقرخان، بابا امان، کلاغ آشیان، ینگه قلعه، برج، کلاته یاور، صندل اباد، حمزانلو، الهوردیخان، خداقلی، میرزا حسن لو، خوش منظر، مرز، کلاته نقی، مهنان، مطرانلو، ارگ، کچرانلو، فیروزه و قره باشلو تعطیل است. 
به علت بارش برف و یخبندان مدارس 11 روستای دهستان میلانلو در بخش مرکزی این شهرستان صبح روز شنبه تعطیل است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد