hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > اولویت اول و آخر مسابقات انتخابی است/رقابتهای کشوری برگزار می‌شود

اولویت اول و آخر مسابقات انتخابی است/رقابتهای کشوری برگزار می‌شود

سعید فرخی گفت: در مسیر انتخاب تیم ملی برای حضور در مسابقات جهانی به برگزاری رقابتهای قهرمانی کشور برای فرصت دادن به جوانان اصرار داریم.
فدراسیون کاراته با تصمیم سید شهرام هروی سرمربی تیم ملی، سعید فرخی و حامد زیکساری را به عنوان اعضای جدید کادر فنی معرفی کرد.
سعید فرخی از آن دست کاراته کاهای پر مدالی است که سابقه حضور در تیم ملی رده‌های سنی مختلف را دارد. از طلای امیدهای جهان گرفته تا برنز قهرمانی جهان. همچنین طلای تیمی و طلای هنرهای رزمی در سوابق فرخی دیده می‌شود؛ مرد بی حاشیه کاراته که بعد از سال‌ها حضور در تیم ملی، به مربیگری روی آورد و توانایی خود را در این بخش نیز به تصویر کشید تا اکنون به عنوان عضو کادر فنی فعالیت کند.
فرخی زمانی به کادر فنی اضافه شد که تصمیم مسئولان فدراسیون در خصوص نحوه انتخاب تیم ملی برای حضور در مسابقات جهانی مورد انتقاد برخی مربیان و قهرمان قرار گرفته است.
بر اساس این تصمیم برای انتخاب تیم اصلی جهت اعزام به مسابقات جهانی ۲۰۲۱ ابتدا یک مرحله اردوی انتخابی با حضور نفراتی که پارامترهای اعلام شده را داشته باشند، برگزار خواهد شد. سپس مسابقات قهرمانی کشور، نفرات راه یافته به اردوی نهایی را مشخص می‌کند.
این سبک از مسابقات انتخابی، انتقاداتی را در پی داشته است و تا آنجا که برخی از نفراتی دعوت شده به اردو، در حمایت از جوانان با آتیه کاراته از شرکت در این اردو که حال برگزاری است، اعلام کرده اند.
سعید فرخی در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: قبل از هر چیز باید تاکید کنم که مسابقات کشوری به عنوان اصلی ترین راه ورود به اردوی تیم ملی در دستور کار فدراسیون است و کادر فنی تیم ملی هم اصرار زیادی به انجام آن دارد. به تمام مدعیان حضور در تیم ملی این اطمینان را می‌دهیم که تحت هر شرایطی مسابقات برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: اینکه برخی نفرات مستعد و شایسته به اردوی انتخابی دعوت شده اند نکته مثبتی دارد که متأسفانه از دید برخی پنهان ماند. از بین نفرات فعلی حاضر در اردو، در هر وزن دو نفر به اردوی نهایی راه پیدا می‌کنند. باقی نفرات دوباره این شانس را دارند که در مسابقات کشوری حضور داشته باشند. از سوی دیگر این فرصت در اختیار جوانان قرار می‌گیرد با شرکت در مسابقات کشوری بدون حضور همین دو مدعی برای کسب مجوز ورود به اردو تلاش کنند. اگر همین دو نفر هم در مسابقات کشوری حضور داشتند، شرایط سخت‌تر می‌شد.
سرگروه سابق تیم ملی کاراته داد: مسابقات قهرمانی جهان آبان ماه برگزار می‌شود و با توجه به مسابقات المپیک و همچنین شرایط حادی که کرونا ایجاد کرده، نباید فرصت را از دست می‌دادیم و باید از جایی کار آماده سازی را آغاز می‌کردیم. بازهم تاکید می‌کنم که اصرار و تلاش کادر فنی برگزاری مسابقات کشوری است تا جوانانی که در همین دو سال برای حضور در تیم ملی تلاش کرده و پیشرفت داشته اند، توانایی خود به نمایش بگذارند.
فرخی در پایان گفت: تلاش مجموعه کادر فنی حضور بهترین و شایسته‌ترین ها در ترکیب تیم ملی است و این موضوع محقق نخواهد شد، مگر با انتخابی‌های شفاف و به دور از حاشیه که به امید خدا از همین مسیر نفرات اصلی برای حضور در مسابقات جهانی انتخاب خواهند شد. من خودم همیشه با عبور از مسابقات انتخابی به ترکیب اصلی تیم ملی رسیده ام و شرایط همه کاراته کاها را درک می‌کنم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد