hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > کرونا نباید مانع چکاب بانوان باشد / سرطان سینه قابل کنترل است

کرونا نباید مانع چکاب بانوان باشد / سرطان سینه قابل کنترل است

متخصص زنان، زایمان و نازایی در همدان کنسربرست را شایع‌ترین سرطان در بانوان دانست و گفت: این سرطان در صورت تشخیص زود هنگام قابل کنترل است.
صغری ربیعی،  جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی در همدان گفت: با توجه به اینکه سرطان سینه شایع‌ترین سرطان بین بانوان محسوب می‌شود، به خانم‌ها توصیه می‌شود نسبت به بررسی‌های دوره‌ای خود اقدامات لازم را انجام دهند.
او با اشاره به شرایط روز جامعه در مورد بیماری کرونا افزود: خانم‌ها نباید منتظر پایان کرونا باشند تا بعد از آن اقدام به انجام ماموگرافی و سایر روش‌های تشخیصی کنند چرا که ماموگرافی مانند سایر امور درمانی با رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی از جمله ضدعفونی کردن وسایل مورد نظر انجام می‌شود و اگر کسی چکاب  خود را به تعویق بیاندازد ممکن است زمان طلایی برای تشخیص زودرس کنسر برست را از دست بدهد.
او با تأکید بر انجام روش‌های تشخیصی سرطان سینه به‌صورت دوره‌ای بیان کرد: خانم‌ها از سن ۱۸ سالگی باید معاینه ماهانه توسط خود و معاینه سالانه توسط پزشک را مدنظر داشته باشند و در صورت مشاهده موارد مشکوک می‌توانند اقدامات بعدی را انجام دهند و به این ترتیب از روش‌های تشخیصی دیگری برای آنها استفاده می‌شود.
دکتر ربیعی ماموگرافی را روش غربالگری برای تشخیص سرطان سینه دانست و گفت:  از نظر علمی هر روش تشخیصی جایگاه خود را دارد چرا که انجام امر سونوگرافی و ماموگرافی بر اساس سن فرد توسط پزشک درخواست می‌شود.
این متخصص زنان، زایمان و نازایی گفت:  افراد بالای ۳۵ سال باید ماموگرافی انجام دهند و افرادی که خانواده درجه یک آنها سابقه سرطان سینه دارند، به عنوان اولین گام علاوه‌بر سونوگرافی نیز ماموگرافی  انجام دهند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد