hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > اعتبار جدید برای تکمیل خط متروی شاهین شهر-اصفهان

اعتبار جدید برای تکمیل خط متروی شاهین شهر-اصفهان

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی از پیشرفت اجرای طرح متروی شاهین شهر- اصفهان خبر داد.
حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار ، گفت: در سال‌های اخیر مباحثی در ارتباط با طرح متروی شاهین شهر-اصفهان مطرح شده بود که خوشبختانه سال گذشته توانستیم آن را در پیوست به بودجه سال ۹۹ آغاز کنیم و همچنین در سال ۱۴۰۰ مبالغی هم اعتبار داشته است.

او مهمترین مسئله این طرح را شروع آن دانست و افزود: در اواخر سال گذشته با بودجه و اعتباری که شهرداری شاهین شهر در نظر گرفت عملیات اجرایی از ناحیه شاهین شهر، جاده قدیم اصفهان- تهران آغاز شد.

نماینده مردم شهر شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی به هزینه سه هزار میلیاردی این پروژه اشاره کرد و ادامه داد: بیش از ۱۳ کیلومتر این خط مترو در حوزه شاهین شهر و حدود ۶ کیلومتر آن در حوزه اصفهان قرار دارد.

حاجی دلیگانی با اشاره به اینکه بخشی از خط مترو که در شاهین شهر قرار دارد از بین دو باند جاده عبور می‌کند، خاطرنشان کرد: تا امروز پروژه سرعت اجرایی خوبی داشته است و بخش عمده‌ای از زیر سازی‌ها و دیوار گذاری‌ها از سمت شاهین شهر انجام شده است تا در ادامه به ریل گذاری‌ها و اقدامات بعدی برسد.

او زمان دقیقی برای اتمام این پروژه اعلام نکرد و گفت: قطار حومه‌ای شهرستان برخوار نزدیک به ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بودجه لازم دارد که در مرحله انجام مطالعات است و تا شهریور ماه مطالعاتش به اتمام می‌رسد.

نماینده مردم شهر شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این خط از انتهای خط دوم مترو اصفهان آغاز و بعد از طی شدن مسیری از سمت حبیب آباد تا شهر‌های دولت آباد، شاپور آباد، روستای محسن آباد، دستگرد، خورزوق و گز به شاهین شهر می‌رسد که خط متروی شاهین شهر از سمت دانشگاه صنعتی تا انتهای خط یک قطار شهری اصفهان منشعب می‌شود.

حاجی دلیگانی از شرایط و امکانات مناسبی که این پروژه برای تردد سالم و همراه با ایمنی برای مردم فراهم می‌کند خبر داد و گفت: خط متروی شهرستان برخوار در واقع به نوعی خط یک و دو مترو اصفهان را باهم پیوند می‌زند.

او در پایان تحریم‌ها را در روند اجرای کار بی اثر دانست و اظهار کرد: متروی شاهین شهر-اصفهان نقش فزاینده در پیشرفت و توسعه شمال اصفهان خواهد داشت.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد