hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > بستریِ ۲۰۲ بیمار کرونایی استان کرمان در ICU/ رعایت پروتکل ها ضعیف است

بستریِ ۲۰۲ بیمار کرونایی استان کرمان در ICU/ رعایت پروتکل ها ضعیف است

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه اکنون ۱۳۲۸ بیمار کرونایی بستری در بیمارستان های استان کرمان داریم و سنگین ترین پیک را طی می کنیم، افزود: ۲۰۲ بیمار در آی سی یو بستری هستند.
"حمیدرضا رشیدی نژاد" امروز ۲۶ تیرماه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا اظهار کرد: در هفته گذشته روند رو به رشد بیماری کرونا را در استان کرمان داشتیم و شاید تندترین شیب مخصوص استان ما بود.
وی با اشاره به اینکه اکنون ۱۳۲۸ بیمار کرونایی بستری در بیمارستان های استان کرمان داریم و سنگین ترین پیک را طی می کنیم، افزود: ۲۰۲ بیمار در آی سی یو بستری هستند.
رشیدی نژاد تصریح کرد: وضعیت جنوب استان کرمان مناسب نیست و بعد از آن مرکز استان به دلیل جمعیت بیشتر و هم به دلیل سرریز شدن بیماران شهرهای دیگر، وضعیت خوبی ندارد و از ظرفیت های داخل بیمارستانی استفاده می کنیم و هر جایی که بشود، تخت بستری ایجاد می کنیم.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۳۲۰ بیمار بستری در بیمارستان افضلی پور کرمان داریم، بیان کرد: در این بیمارستان و بیمارستان پیامبر اعظم به طور متوسط در هفته گذشته روزانه ۱۷۰ تا ۱۸۰ بیمار بستری داشته ایم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: بیمارستان های مختلف همکاری خوبی با ما دارند و با بیمارستان های خصوصی مذاکره کرده و تخت گرفتیم تا بیماران دیگری که نیاز به بستری دارند را در راهرو بستری نکنیم که کار بسیار طاقت فرسا و شبانه روزی است.
وی با تاکید بر اینکه راهی به جز رعایت پروتکل های بهداشتی نداریم، افزود: تعطیل کردن و بستن شاید جواب ندهد. متاسفانه کمترین رعایت پروتکل را در شدیدترین وضع کشور داریم و در استان کرمان رعایت پروتکل ها خیلی ضعیف است و اگر وضع به همین روال پیش برود، تخت بستری نخواهیم داشت.
رشیدی نژاد در ادامه تصریح کرد: سیر واکسیناسیون کرونا افزایش یافته و در شهر کرمان رشد قابل توجهی داشتیم و از فرمانداران درخواست داریم مردم را به ثبت نام در سامانه سلامت برای تزریق واکسن تشویق کنند.
وی بیان کرد: واکسیناسیون مصونیت کامل ایجاد نمی کند اما تنها راهی که می تواند وضعیت را کنترل و حداقل از بدحالی مبتلایان جلوگیری کرده و مرگ و میر را کاهش بدهد، واکسیناسیون است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه شش مرکز واکسیناسیون در شهر کرمان ایجاد کرده ایم، گفت: انتظار این است روزانه حداقل ۱۰ هزار واکسن بزنیم و این ظرفیت را داریم و مردم نباید هجوم بیاورند. همکاران ما صبح تا شب حضور دارند و باید از ازدحام خودداری کنند.
وی تصریح کرد: در شهرستان ها تعداد ثبت نامی ها کم است و باید مردم ترغیب شوند که افراد بالای ۶۰ سال در سامانه سلامت برای واکسن کرونا ثبت نام کنند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد