hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > پذیرش غیر اورژانسی در بیمارستان‌های اصفهان ممنوع شد

پذیرش غیر اورژانسی در بیمارستان‌های اصفهان ممنوع شد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: پذیرش بیماران غیر اورژانسی در بیمارستان‌های شهرهای با وضعیت قرمز شیوع کرونا در اصفهان ممنوع اعلام شده است.

آرش نجیمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در زمینه خدمات رسانی به بیماران مبتلا به کرونا اظهار داشت: از روز پنجشنبه بیمارستان‌های ریفرال کرونا در اصفهان تغییر کرده است.

وی با بیان اینکه این تغییر ناشی از تعداد بسیار زیاد بیماران بستری کرونا است، ادامه داد: این تغییر در راستای افزایش ظرفیت برای پذیرش بیماران اعمال شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه از امروز همه خدمات الکتیو در بیمارستان‌های شهرهای با وضعیت قرمز کرونا در اصفهان ممنوع اعلام شده است، ابراز داشت: در بیمارستان‌ها تنها خدمات اورژانسی داده می‌شود و در زمینه اعمال جراحی نیز اعمال جراحی اورژانسی و جراحی‌های سرطان انجام می‌شود.

۵۰ درصد از ظرفیت بیمارستان الزهرا در اختیار مبتلایان به کرونا قرار گرفت

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیمارستان‌های امین، خورشید، ۵۷۷ ارتش و بیمارستان سیار آیت‌الله صدوقی به عنوان بیمارستان‌های مرجع در شهر اصفهان هستند، ادامه داد: با توجه به افزایش بیماران و ممنوعیت پذیرش بیماران غیر اورژانسی ۵۰ درصد از بیمارستان الزهرا نیز در اختیار بیماران مبتلا به کرونا قرار گرفت.

نجیمی با بیان اینکه ۲۰۰ بیمار مبتلا به کرونا نیز در دو بیمارستان شریعتی و غرضی که تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند، نگهداری می‌شود، اضافه کرد: بیمارستان‌های خصوصی و خیریه‌ای نیز ملزم به پذیرش بیماران مبتلا به کرونا در دو سوم ظرفیت خود شدند.

وی اضافه کرد: دیگر بیمارستان‌های اصفهان نیز در حالت آماده باش برای بستری بیماران در مواقع لزوم قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تاکید بر اینکه در حال حاضر مشکل اصلی در استان شهر اصفهان است، افزود: در دیگر شهرستان‌های استان با چالش جدی در زمینه بستری بیماران مواجه نیستیم.

۴۰ درصد از مبتلایان به کرونا در اصفهان مثبت دلتا هستند

وی با بیان اینکه ۴۰ درصد از مبتلایان به کرونا از نوع دلتا است، ابراز داشت: این آمار بسیار خطرناک است و همچنان روند افزایشی مبتلایان به کرونا در اصفهان را شاهد هستیم.

نجیمی با بیان اینکه علائم مبتلایان به کرونای دلتا با دیگر انواع آن تفاوتی ندارد، اضافه کرد: در زمینه سن و جنسیت ابتلاء به این نوع ویروس نیز تفاوت قابل توجهی با دیگر انواع آن مشاهده نشده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد