hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > مشکلات پیمانکاری، علت تاخیر در پروژه خط BRT

مشکلات پیمانکاری، علت تاخیر در پروژه خط BRT

سرپرست اداره مطالعات و برنامه ریزی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: مشکلات و مسائل پیمانکاری، باعث تاخیر در پروژه خط BRT هشت بهشت است.
جمشید لقایی ، اظهار کرد: قبول دارم که پروژه خط BRT هشت بهشت کمی کند پیش می‌رود، اما مسیر و زیر سازی مسیر، تقریبا کامل شده و ایستگاه‌ها درحال ساخت است و زمان زیادی صرف نمی‌شود که این پروژه تا مرکز شهر تکمیل و راه اندازی شود.

او همچنین اضافه کرد: مسائلی همچون تغییرات قیمتی، تامین مالی و تامین مصالح باعث تاخیر در پروژه‌های پیمانکاری می‌شود.

سرپرست اداره مطالعات و برنامه ریزی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در خصوص ترافیک هنگام مناسب سازی خطوط BRT بیان کرد: معمولا هنگامی که زیرسازی مسیر BRT انجام می‌شود عرض بیشتری، برای ایمنی کارگاهی اشغال و ترافیک ناهنجاری به‌وجود می‌آید، ولی هنگامی که ساخت ایستگاه‌ها تکمیل شود طبیعتا ترافیک به شدت زمان زیرسازی مسیر نیست.

لقایی در خصوص افزایش کرایه‌های خطوط BRT گفت: قیمت گذاری مسیر‌های اتوبوس، تابعی از طول خط است و طبق لایحه افزایش قیمت که به شورا ارسال می‌شود، بسته به موقعیت و منطقه خطوط درصدی به کرایه هر خط اضافه خواهد شد.

او همچنین اضافه کرد: افزایش کرایه‌های اتوبوس، مربوط به BRT کردن خطوط نیست و طبق مصوبه‌ای که سالانه اجرا می‌شود کرایه‌ها افزایش خواهد داشت.

سرپرست اداره مطالعات و برنامه ریزی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان همچنین از ادغام خط ۲۶ و ۶۸ اتوبوس در آینده خبر داد و گفت: در آینده قرار است خط ۶۸، که مسیر درچه به میدان امام حسین (ع) است با خط ۲۶، که مسیر خوراسگان به میدان امام حسین (ع) است، با هم ادغام شوند و پس از راه اندازی این پروژه، از مرز درچه، غرب اصفهان تا خوراسگان، شرق اصفهان با یک خط، قابل طی شدن است.

لقایی همچنین اضافه کرد: هنگامی که این دو خط با هم ادغام شوند کرایه این مسیر، مقداری افزایش پیدا خواهد کرد که از مجموع دو خط، کمتر و از تک تک خطوط، بیشتر خواهد بود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد