hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > علت گرانی چادر‌مشکی در بازار اصفهان چیست؟

علت گرانی چادر‌مشکی در بازار اصفهان چیست؟

افزایش شدید قیمت چادر مشکی خرید این محصول را برای بانوان دشوار کرده و چادر به پوششی پر هزینه تبدیل شده است.
احمد تقی‌زاده رئیس اتحادیه صنف پارچه‌فروشان اصفهان ، گفت: گرانی و نبود مواد اولیه در چادر مشکی باعث گران شد قیمت این محصول در بازار شده است.

او ادامه داد: در تولید چادر مشکی از نوعی نخ خاص استفاده می‌شود که تامین این نخ دشوار و هزینه بر است به همین دلیل تنها دو کارخانه در کشور این نوع نخ را تولید می‌کند، این کارخانه‌ها در اصفهان و قزوین هستند.

رئیس اتحادیه صنف پارچه‌فروشان اصفهان بیان کرد: گرانی چادر علت‌های دیگری مانند بالارفتن حقوق کارگران، هزینه‌های صنایع و هزینه‌های جانبی از جمله هزینه‌های قبض‌های آب، برق و گاز نیز دارد.

تقی‌زاده عنوان کرد: در هفته عفاف و حجاب نیز اتفاق خوبی افتاد و فروشگاه‌ها به مشتریان برای خرید چادر‌مشکی، به‌طور میانگین بین ۱۰ تا ۲۵ تخفیف دادند.

او خاطرنشان کرد:  به اصفهان یک نماینده انحصاری اعطا شده تا این نمایندگی بتواند تمام چادر‌های مشکی ایرانی که تولید داخلی هستند را با قیمت بهتر به فروشگاه‌ها ارائه دهد و فروشگاه‌ها هم با قیمت بهتری آن را به مشتریان به فروش برسانند.

تقی‌زاده در پایان گفت: بین ۴۰ تا ۴۵ درصد صنعت نساجی در کشور مربوط به اصفهان است و سه  اصفهانی در کارگروه تولید چادر‌مشکی در کشور عضو و مشغول به فعالیت هستند.
امتیاز: 4 (از 1 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد