hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > علائم رایج ابتلای دلتا ویروس کرونا چیست؟

علائم رایج ابتلای دلتا ویروس کرونا چیست؟

پزشک واحد بیماری‌های مرکز بهداشت مهاباد نشانه های رایج ابتلای گونه‌های مختلف دلتا ویروس کرونا را تشریح کرد.
سلیمان حسین زاده پزشک واحد بیماری‌های مرکز بهداشت مهاباد ، اظهار کرد: نشانه های رایج ابتلای گونه‌های مختلف "دلتا" ویروس کرونا شامل سردرد، گلو درد، آبریزش بینی، تب و سرفه مداوم است.
حسین زاده افزود: در حالی که تب و سرفه از آغاز شیوع بیماری کووید -۱۹ در سراسر جهان جز علائم رایج این بیماری در نظر گرفته می‌شد و برخی افراد نیز گلو درد و سردرد را تجربه می‌کردند، اما اخیراً به ندرت مشاهده می‌شود که افراد آبریزش بینی نیز داشته‌اند.
این پزشک مسئول اذعان کرد: در همین حال از دست دادن حس بویایی که جز علائم رایج بیماری کووید -۱۹ بود اخیراً رتبه نهم علائم این بیماری را به خود اختصاص داده است.
او تصریح کرد: این اتفاق ممکن است به دلیل جهش ویروس کرونا و ویژگی‌های مختلف گونه دلتا باشد، اما دلیل این که چرا علائم در حال تغییر هستند به صورت دقیق مشخص نشده است.
پزشک واحد بیماری‌های مرکز بهداشت مهاباد خاطرنشان کرد: اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد که گونه دلتای ویروس کرونا سرایت‌پذیری بیشتری نسبت به گونه‌های دیگر دارد علاوه بر این عواملی مانند میزان واکسیناسیون، تغییر فصل و رعایت قوانین پیشگیرانه توسط افراد بر میزان شیوع این گونه از ویروس کرونا تأثیر می‌گذارد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد