hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ذوالنور: بانک مرکزی در ساماندهی مجموعه های ایرانی حوزه رمزارز کوتاهی کرده و باید پاسخگو باشد

ذوالنور: بانک مرکزی در ساماندهی مجموعه های ایرانی حوزه رمزارز کوتاهی کرده و باید پاسخگو باشد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: بانک مرکزی نباید نسبت به بازار رمزارزها بی تفاوت باشد، اما تاکنون در این زمینه تقصیر داشته و کوتاهی کرده و قطعا باید پاسخگو باشد.
حجت الاسلام مجتبی ذوالنور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به وضعیت بازار رمزارزها، گفت: امروز موضوع رمزارزها و ارزهای دیجیتالی در اقتصاد دنیا یک حقیقت است و ما نمی توانیم نسبت به آن بی‌تفاوت باشیم و انفعالی و یا اصلا عمل نکنیم تا این بازار به اختیار خودش باشد.
وی افزود: دولت صرفا به این موضوع در حوزه استخراج ورودهایی داشته مثلا اگر شخصی می‌خواهد مزرعه‌ای درست و ماینری نسب و استخراج رمزارز داشته باشد دولت در برخی از شهرک‌های صنعتی و جاهای دیگر جا در اختیار آنها گذاشته تا بتواند از لحاظ مصرف برق کنترل داشته باشد.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: ولی متاسفانه دولت یک ورود همه جانبه و برنامه ریزی شده به این موضوع نداشته و این امر انفعال و ضعف دولت تلقی می‌شود.
ذوالنور با تاکید بر اینکه موضوع رمزارزها در دنیا وجود دارد و نمی توان آن را انکار کرد، گفت: هر نظام و دولتی باید بر مردم و شهروندان خودش احساس مسئولیت کند، اما در این زمینه یک هرج و مرج و بهم ریختگی وجود دارد که این مسئله باید حل شود چرا که هیچ کنترلی روی این موضوع نیست.
نماینده مردم قم در مجلس با تاکید بر اینکه باید واقعیت ارزهای دیجیتال را پذیرفت، گفت: ما باید فرصت‌ها، تهدیدات و نواقص را بررسی کنیم تا این میدان در جهت درست در اختیار کسانی که می‌خواهند فعالیت کنند قرار گیرد لذا دولت در این زمینه نباید بی تفاوت باشد و ضروریست که به آن ورود کند.
حجت الاسلام ذوالنور، ادامه داد: رصد و رسیدگی به حوزه ارزهای دیجیتال یک کار مشترک و بین دستگاهی است اما متاسفانه تا کنون این کار انجام نگرفته است و دولت هم یک برنامه جامع و کاملی در این زمینه نداشته و لایحه‌ای در این زمینه به مجلس ارائه نداده است.
وی خاطر نشان کرد:کمیسیون امنیت ملی به این موضوع ورود کرده و اکثریت نمایندگان مجلس هم نسبت به ورود به این موضوع احساس ضرورت می‌کنند .
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در همین باره ادامه داد: در جلسه‌ای که کمیسیون امنیت ملی مجلس با حضور دستگاه‍های ذیربط داشت بنده پیشنهادی را مطرح کردم که به تصویب اعضا رسید و آن این بود که با محوریت کمیسیون امنیت ملی مجلس وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف گزارشات خودشان را ارائه کنند که به یک طرح تبدیل و برای بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه شود؛چون اگر بخواهیم منتظر دولت باشیم قطعا در باقی مانده عمر این دولت این اتفاق نمی‌افتد، دولت جدید هم تا شکل بگیرد و مسلط بر اوضاع شود و تا لایحه به مجلس بفرستد زمان بر است لذا باید این وضعیت را با تدوین طرح جبران کرد .
حجت الاسلام ذوالنور به تعلل بانک مرکزی در ساماندهی صرافی‌های آنلاین و سایت‌های خرید و فروش ارز دیجیتال ایرانی اشاره کرد و گفت: بانک مرکزی در این زمینه کوتاهی کرده و یقینا قابل توجیه و قبول نیست چرا که اولا حجم خرید و فروش رمزارزها بسیار کلان است ثانیا حجم فعالیت در کشور ما در این زمینه نسبت به کشورهای دیگر زیاد است و سومین کشور فعال در زمینه رمزارزها هستیم بنابراین بانک مرکزی نباید نسبت به این موضوع بی تفاوت باشد، لذا معتقدم بانک مرکزی تا کنون در این زمینه تقصیر داشته و کوتاهی کرده و قطعا باید پاسخگو باشد و اگر هم تا حالا ورود نداشتند از این به بعد فعالانه ورود کنند تا کم کاریشان جبران شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد