hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ۴ شهر لرستان در وضعیت قرمز/ ویروس دلتا مشاهده نشده است

۴ شهر لرستان در وضعیت قرمز/ ویروس دلتا مشاهده نشده است

استاندار لرستان گفت: بر اساس گزارشات اعلام شده از ستاد ملی مقابله با کرونا، موج پنجم کرونا در کشور آغاز شده است.
سید موسی خادمی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بر اساس گزارشات اعلام شده از ستاد ملی مقابله با کرونا، موج پنجم کرونا در کشور آغاز شده و متأسفانه بسیاری از استان‌ها درگیر این موج شده‌اند.
وی تصریح کرد: در لرستان نیز شواهدی از ورود موج پنجم مشاهده می‌شود و تعداد شهرهای وضعیت قرمز استان از دو شهر به چهار شهر افزایش داشته است.
استاندار لرستان خاطرنشان کرد: سایر شهرهای استان که هفته گذشته در وضعیت زرد قرار داشتند، وارد وضعیت نارنجی شده و فقط رومشکان در وضعیت زرد کرونا قرار دارد.
خادمی اضافه کرد: بررسی آمارها از افزایش روند بستری‌ها و متعاقب آن مرگ بر اثر کرونا در هفته‌های آتی حکایت دارد که لازم است مردم، اصناف و کسبه در روزهای آینده در زمینه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بیشتر همکاری کنند.
وی تأکید کرد: تا می‌توان باید از ترددهای غیرضروری در سطح شهر، پارک‌ها و اماکن عمومی پرهیز کرد و ادارات نیز با رعایت دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا و استفاده از شرایط دورکاری کارکنان، نسبت به کنترل وضعیت بیماری اهتمام داشته باشند.
 استاندار لرستان ادامه داد: با توجه به ورود استان به موج جدید کرونا و افزایش سرعت انتقال ویروس جهش یافته موسوم به دلتا، از مردم می‌خواهیم هرگونه مراسم منجر به تجمع مانند عزاداری یا عروسی را برگزار نکنند و از حضور در این قبیل تجمعات اکیداً دوری کنند.
 خادمی اظهار کرد: تاکنون شواهدی از حضور ویروس دلتا در لرستان مشاهده نشده و تمامی مبتلایان جدید مربوط به ویروس قبلی هستند، اما باید در نظر داشت این ویروس تا مرزهای استان رسیده و در صورت ورود، افزایش شدت در موج پنجم را منجر می‌شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد