hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > افزایش شمار مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار مبتلایان کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
پرویز یزدانپناه افزود: هم اکنون ۱۸۷ بیمار در بیمارستان‌های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد ۶۱ نفر مبتلای قطعی و ۱۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

وی اضافه کرد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۵۰۴۹۸ مورد گزارش شده است.

وی اضافه کرد: از ۴۶۵ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج، حدود ٣٥ درصد موارد مثبت بودند و بیشترین موارد مثبت در شهرستانهای بویراحمد، گچساران، کهگیلویه، بهمئی و دنا می‌باشند. همچنین از ۳۱۳ نمونه رپید تست گرفته شده ۱۵ درصد موارد مثبت و بترتیب در گچساران، بویراحمد، لنده و چرام می‌باشند.امروز تعداد موارد مبتلا در استان بعد از حدود دو ماه از مرز ٢٠٠ نفر گذشت که نشان دهنده ورود کرونای هندی به استان و شروع پیک سوم می‌باشد و احتمالاً طی روزهای آینده بقیه شهرستانهای استان نیز قرمز خواهند شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اذعان داشت: از مردم شریف استان تقاضا داریم در این شرایط بحرانی و خطرناک از ترددهای غیر ضروری در مکان‌های شلوغ، مراکز بهداشتی و درمانی و بازارها خودداری و با صبر و تحمل در این روزها، از رخداد اتفاق‌های ناگوار برای خانواده و جامعه جلوگیری نمایند.

یزدان پناه افزود: سفر به روستاها و مراسمات جمعی منجر به انتقال و گسترش بیماری شده و افراد زیادی مبتلا خواهند شد که در طی هفته‌های آینده تخت خالی بیمارستانی برای پذیرش بیماران وجود نخواهد داشت و مرگ و میرها افزایش خواهد یافت. در این شرایط شرکت در هر گونه تجمع و دورهمی اعم از مراسم عروسی، تشییع جنازه، مراسم سیاسی و.. باعث مبتلا شدن تعدادی از مردم و مرگ عده‌ای از آنها خواهد شد که برپا کنندگان مراسم باید جوابگو باشند.

وی اذعان داشت: لذا با توجه به اینکه پیک سوم بیماری در استان شروع شده است رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده همه مردم در سنین مختلف از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی حداقل ٢ متر، تهویه مناسب ساختمان‌ها، پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی های خانوادگی، خودداری از حضور غیر ضروری در مناطق پرخطر مانند بازارها و مراکز بهداشتی درمانی لازم و ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: ذکر این نکته ضروری است که افراد واجد شرایط که برای تزریق واکسن فراخوان می‌شوند در ساعت و مکان تعیین شده حضور یابند تا واکسن آنها تزریق شود و بتوان مرگ و میر افراد با ریسک بالا را کم کرد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد