hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > چرا پلاسما درمانی از پروتکل‌های درمان کرونا خارج شد؟

چرا پلاسما درمانی از پروتکل‌های درمان کرونا خارج شد؟

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در خصوص علت خارج شدن پلاسما درمانی از پروتکل‌های درمانی بیماری کرونا، گفت: پس از مطالعات مشخص شد این روش اثربخشی چندانی نداشت و همچنین عوارض این روش نیز قابل توجه بود.
مجید شیرانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه پلاسما درمانی از پروتکل‌های درمان بیماری کرونا در کشور خارج شد، اظهار کرد: این نوع درمان به‌صورت خیلی محدود در سطح کشور انجام شد و پس از مطالعات مشخص شد این روش اثربخشی چندانی ندارد و همچنین عوارض این روش نیز قابل توجه است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با تاکید بر اینکه بیماری کرونا درمان اختصاصی ندارد، عنوان کرد: این موضوع یکی از خصوصیت‌های منحصر به‌فرد این بیماری است و یکی از علت‌های نگرانی برای بروز و ظهور این بیماری نیز محسوب می‌شود.
 وی بیان کرد: همه درمان‌هایی که برای بیماری کرونا مورد استفاده قرار می‌گیرد، عموما درمان‌های نگه‌دارنده و یا تجربی هستند، یعنی درمان‌های مورد استفاده برای درمان عوارض بیماری کرونا هستند.
شیرانی در پایان خاطرنشان کرد: طبق مطالعات انجام شده داروهایی مانند رمدسیویر و فاویپیراویر در حال حاضر برای درمان بیماران کرونایی مورد استفاده قرار می‌گیرد و مشکلی بابت تامین این داروها وجود ندارد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد