hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > کرونا چالشی بزرگ برای بازار دارویی دنیا ایجاد کرده است

کرونا چالشی بزرگ برای بازار دارویی دنیا ایجاد کرده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: کرونا چالشی بزرگ برای بازار دارویی دنیا ایجاد کرده است.
علیرضا زالی، در نشستی که با حضور اعضای هیئت رئیسه برگزار شد، کسب عنوان برگزیده سطح یک کشوری در حوزه نظارت و ارزیابی فرآورده خوراکی و آشامیدنی در ارزیابی عملکرد سال ۹۹ را تبریک گفت و تلاش و پشتکار مجموعه معاونت غذا و داروی دانشگاه در امر ارتقای سلامت، تأمین اقلام دارویی و محافظتی خصوصاً در اپیدمی کرونا و مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور را دستاوردی بزرگ برای کشور و دانشگاه دانست.
وی با اشاره به اینکه الگوسازی و گسترش فرهنگ تقدیر و قدرشناسی در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در دستور کار است، عملکرد معاونت غذا و داروی دانشگاه را مطلوب و شایسته قدردانی توصیف کرد.
زالی، موفقیت‌های چشمگیر بانوان علوم پزشکی شهید بهشتی در عرصه‌های مختلف کاری و مدیریتی را تبریک گفت و خواستار مشارکت حداکثری زنان برای پیشبرد اهداف متعالی دانشگاه و کشور شد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی یکی از معاونت‌های نوظهور دانشگاه است تخصیص منابع، فضای فیزیکی مناسب و تأمین نیروی انسانی لازم برای کاهش چالش‌های کاری پیش روی این معاونت را خواستار شد.
زالی درخشش فعالیت‌های معاونت غذا و داروی دانشگاه در پاندمی کرونا را ستودنی عنوان کرد و گفت: اقدامات معاونت غذا و دارو در کرونا صرفاً معطوف به تأمین دارو و اقلام حفاظتی نبوده بلکه کرونا چالشی بزرگ برای حوزه دارو در دنیا ایجاد کرده، خوشبختانه این معاونت در این زمینه نقش پررنگی از خود به جای گذاشت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: تشدید نظارت و بازرسی از اماکن دارویی و تولیدات مواد غذایی با شیوع کرونا در دستور کار این معاونت قرار گرفت.
بزرگ‌ترین حوزه نظارتی غذا و داروی استان تهران تحت پوشش دانشگاه است
کمبود نیروی انسانی در حوزه نظارتی غذا و دارو یکی دیگر از مواردی بود که زالی به آن پرداخت و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بزرگ‌ترین حوزه نظارتی غذا و داروی استان تهران را تحت پوشش دارد، لازم است نقشه ترمیم نیروی انسانی به سرعت در دستور کار قرار گیرد.
اصلاح ساختارهای تشکیلاتی و بازبینی محل فیزیکی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی یکی دیگر از مواردی بود که رئیس دانشگاه به آن پرداخت.
زالی با اشاره به اینکه رضایت مندی مراجعان و پاسخگویی مناسب به مطالبات مردم یکی از رسالت‌های معاونت غذا و دارو است، تاکید کرد: شفافیت، اصلاح و تسهیل فرآیندهای نظارتی، رعایت اصول اخلاقی و ایجاد فضای مناسب باید همچون گذشته با هدف افزایش رضایت مندی عمومی در این معاونت استمرار داشته باشد.
وی ادامه داد: در عین حال که شناسایی متخلفان از وظایف اصلی معاونت غذا و دارو است باید این وظیفه مهم در حد اعلای توجه به کرامت انسانی، اسلامی و اخلاقی دنبال شود.
رئیس دانشگاه تاکید کرد: اوج تعالی، جلوه و سیمای دارو و درمان باید بیش از هر زمان دیگری آکادمیک باشد و این معاونت فعالیت‌های خود را به حوزه اجرایی و نظارتی معطوف نکند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد