hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > حوضچه یک و ۵ تالاب هورالعظیم به طور کامل آبگیری نمی‌شوند

حوضچه یک و ۵ تالاب هورالعظیم به طور کامل آبگیری نمی‌شوند

استاندار خوزستان به رهاسازی آب از سد کرخه اشاره کرد و گفت: حوضچه یک و پنج تالاب هورالعظیم به دلیل سطح ارتفاعی که دارند به طور کامل آبگیری نمی‌شوند.

قاسم سلیمانی دشتکی پیش از ظهر امروز یکشنبه ضمن بازدید از تالاب هورالعظیم اظهار کرد: امروز بازدید هوایی از تالاب هورالعظیم و پنج حوضچه این تالاب داشتیم.

وی با بیان اینکه حوضچه یک و پنج تالاب به دلیل سطح ارتفاعی که دارند به طور کامل آبگیری نمی‌شوند، افزود: در حال حاضر آب از مسیر کرخه رهاسازی شده و ۵۰ درصد آبگیری صورت گرفته است.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه حوضچه‌های دو، سه و چهار بالای ۸۰ درصد آبگیری شدند، بیان کرد: طبق مصوبه ستاد سازگاری با کم‌آبی مقرر شده بود که ۲۵۰ میلیون مترمکعب آب به هورالعظیم برسد اما تاکنون حدود ۵۰ میلیون مترمکعب رسیده و تا شهریورماه سال جاری تلاش می‌کنیم که حدود ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب‌رسانی انجام شود.

سلیمانی دشتکی افزود: در حال حاضر دو مشکل در رسیدن آب به هورالعظیم وجود دارد که یکی از آنها شلتوک کاری‌های فراوانی است که در مسیر آب به هورالعظیم شکل گرفته است‌.

وی به اهمیت محیط زیست بر زندگی در کل استان و کشور اشاره کرد و گفت: آسیب دیدن محیط زیست تبعات مختلفی را به دنبال دارد و بر زندگی همه مردم تأثیر خواهد گذاشت که ازاین‌رو از فرمانداران و نیروی انتظامی درخواست می‌شود که در مسیر کرخه و کارون نظارت بیشتری داشته باشند.

استاندار خوزستان گفت: مشکل دوم خشک‌سالی است که امسال با آن مواجه شدیم زیرا در سال جاری به علت کاهش بارندگی به شدت کم‌آبی داریم و ازاین‌رو باید برخی موارد رعایت شود تا از محیط زیست محافظت کنیم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد