hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > امکان آبگیری چاه‌های فلمن با جریان زاینده‌رود وجود ندارد

امکان آبگیری چاه‌های فلمن با جریان زاینده‌رود وجود ندارد

معاون بهره برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب اصفهان با بیان اینکه با توجه به محدودیت جریان آب زاینده رود، امکان آبگیری سریع و تغذیه چاه های فلمن وجود ندارد، گفت: متاسفانه امروز شرایط مصرف و نیاز آبی اصفهان با منابع محدود موجود توازن ندارد، بنابراین از مردم برای گذر از تابستان گرم، انتظار مدیریت مصرف آب را داریم.
ناصر اکبری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص شرایط تامین آب شرب اصفهان، اظهار کرد: به دلیل کمبود و نبود بارش ها در سال آبی جاری و خشکی بسیاری از چشمه ها، تا هفته گذشته به حدود ۳۰۵ روستا در استان اصفهان آبرسانی سیار انجام داده ایم و با تشدید شرایط خشکی و افزایش دمای هوا به طور قطع افزایش آبرسانی سیار به روستاها را خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه تا هفته گذشته شرایط تامین آب شرب در اصفهان متعادل تر بود، تاکید کرد: با توجه به گزارش هواشناسی از اوایل این هفته با روند افزایش دما مواجه هستیم تا جایی که حتی از دوشنبه این هفته تا دوشنبه هفته آینده دمای هوا به ۴۱ درجه خواهد رسید که این مصارف آب را افزایش می دهد.
معاون بهره برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب اصفهان با اشاره به اینکه به ازای هر یک درجه افزایش دمای هوا در سامانه آبرسانی اصفهان بزرگ (۵۸ شهر و ۳۸۰ روستا) حدود ۳۰۰ لیتر مصارف آبی افزایش می یابد، تاکید کرد: از سوی دیگر با کمبود ۳.۲ لیتر بر ثانیه منابع آبی مواجه هستیم که این شرایط تامین آب شرب را سخت تر می کند.
وی تصریح کرد: متاسفانه امروز شرایط مصرف و نیاز آبی اصفهان با منابع محدود موجود توازن ندارد، بنابراین از مردم انتظار مدیریت مصرف آب را داریم  تا بتوانیم از گذر گرم تابستان عبور کنیم.
اکبری درباره جیره بندی آب شرب در اصفهان نیز، گفت: خط قرمز شرکت آب و فاضلاب این است که اصلا جیره بندی آب شرب را در دستور کار نداشته باشد، البته با افت فشار محدود و شدید آب مواجه هستیم، بنابراین همواره ضرورت مدیریت مصرف منابع آبی از سوی مردم وجود دارد تا عدالت توزیع آب داشته باشیم.
وی تاکید کرد: مردم برای تامین آب شرب منازل مسکونی خود باید از پمپ و مخزن مجاز استفاده کنند تا شبکه دچار توزیع آب چالش نشود و سایر شهروندان درگیر افت شدید و قطعی آب نشوند.
معاون بهره برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب اصفهان با اشاره به اینکه پمپ های غیرمجاز براساس بازدیدهای کنتورنویسان و یا گزارش های مردمی شناسایی و مورد پیگیری قرار می گیرند، افزود: متاسفانه وجود پمپ های غیرمجاز برای ما مشهود نیست، بنابراین فعالیت آنها موجب شوک به شبکه توزیع آب و مشکل تامین آب سایر شهروندان می شود.
وی گفت: به صورت روزانه گزارش های متعددی به واحد ۱۲۲ شرکت آبفا ارائه می شود که با پیگیری در مرحله نخست اخطار، سپس قطع موقت انشعاب آب و در نهایت با دستور مقام قضایی اقدام خواهد شد، اما مردم باید به طور ویژه در این خصوص با شرکت آبفا همراهی کنند.
اکبری با اشاره به آبرسانی سیار در برخی نقاط شهر اصفهان، گفت: اگر افت فشار آب شدید باشد برخی طبقات دچار چالش آبرسانی می شوند، بنابراین ناچار به آبرسانی سیار به صورت موقت هستیم، البته در تلاشیم هیچ نقطه ای از شهر اصفهان نیازمند آبرسانی سیار نشود و اگر این اتفاق رخ داد با سرعت، با تنظیم شبکه به دنبال رفع محدودیت می رویم.
وی گفت: هر نقطه ای که درگیر افت شدید فشار آب شود از سوی شرکت آبفا به سرعت شبکه و تاسیسات آن منطقه کنترل می شود تا مشکل تامین آب شرب مردم برطرف شود، اما محدودیت منابع آب هر لحظه موجب تبعات افت شدید فشار آب در شبکه می شود، بنابراین نیازمند همراهی مردم در مصرف بهینه آب هستیم.
معاون بهره برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب اصفهان با بیان اینکه امروز براساس گزارش هواشناسی دمای هوای اصفهان در ساعت اوج مصرف ۳۸ درجه پیش بینی شده است، افزود: اگر دمای هوا به ۴۱ درجه برسد، حدود یک مترمکعب با کمبود آب مواجه می شویم که این شرایط تامین آب را سخت تر می کند.
وی با تاکید بر ضرورت هر چه سریع تر ورود فاز اضطراری سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ، گفت: پیش از این اصفهان ظرفیت ۳.۲ مترمکعب بر ثانیه آبدهی چاه های فلمن را داشت که به سامانه اول آبرسانی اصفهان کمک می کرد، اما به دلیل خشک شدن رودخانه زاینده رود این چاه ها به طور کامل از مدار خارج شد، بنابراین ظرفیت آبدهی چاه های فلمن امروز به صفر رسیده است و امروز تنها از طریق تصفیه خانه باباشیخ علی و چاه های عمیق و نیمه عمیق داخل شهرها و روستا به (۵۸ شهر و ۳۸۰ روستا) آبرسانی می کنیم.
اکبری درباره تاثیر بازگشایی دوباره زاینده و تغذیه دوباره چاه های فلمن، اظهار کرد: با توجه به محدودیت جریان آب زاینده رود، امکان آبگیری سریع و تغذیه چاه های فلمن وجود ندارد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد