hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > این "شربت" سموم را از بدنتان دفع می‌کند!

این "شربت" سموم را از بدنتان دفع می‌کند!

کارشناس ارشد گیاهان دارویی از شربت سکنجبین به عنوان یکی از بهترین و مفیدترین شربت‌ها یاد کرد و افزود: مصرف این شربت در فصل تابستان توصیه می شود.
هانیه ناصری در گفت و گو با ایسنا، در تشریح فواید شربت سکنجبین گفت: از جمله خواص مهم این این شربت می توان به تاثیر آن در دفع صفرا و سموم بدن اشاره کرد. این گیاه نقش مهمی در پاکسازی کبد و دستگاه گوارش دارد و باز کننده عروق و برطرف کننده عطش بوده و مصرف آن برای افراد با مزاج صفراوی بسیار مفید است.
این کارشناس ارشد گیاهان دارویی گفت: در طب اسلامی از شربت سکنجبین برای رفع سوزش سردل، نفخ شکم، اسید و رفلاکس معده استفاده می شود.
وی مصرف سکنجبین را برای پیشگیری از بروز سکته های قلبی و مغزی موثر دانست و افزود: شربت سکنجبین در کاهش فشار خون موثر است و از این طریق از بروز بیماری‌های قلبی و حملات ناگهانی قلب و سکته مغزی جلوگیری می‌کند. همچنین خوردن سکنجبین با شیرینی کم در کاهش قند و چربی خون نیز موثر است.
ناصری شربت سکنجبین را بهترین نوشیدنی برای رفع عطش عنوان کرد وافزود: سکنجبین به بهبود گرمازدگی، رفع عطش و کاهش التهاب بدن ناشی از گرما کمک می‌کند. همچنین در طب اسلامی استفاده از شربت سکنجبین به خصوص همراه با عرق کاهو برای کاهش خشکی کام و دهان مفید است.
وی تعدیل مزاج را هم از جمله فواید سنکجبین عنوان کرد وافزود: سکنجبین باعث تلطیف انواع مزاج شده و در ایجاد سردی، تقطیع اخلاط و فرونشاندن گرمی و جلای معده موثر است.
ناصری گفت: سکنجبین همچنین خاصیت ملین و مسهل دارد و از یبوست پیشگیری می‌کند. همچنین در طب اسلامی از سکنجبین برای دفع اخلاط رقیق از طریق ادرار از بدن استفاده می‌شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد