hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > سیرنزولی کرونا دراصفهان متوقف شد/مورد مثبت کرونای هندی گزارش نشد

سیرنزولی کرونا دراصفهان متوقف شد/مورد مثبت کرونای هندی گزارش نشد

مدیر مرکز بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: سیر نزولی شیوع کرونا در استان اصفهان متوقف شده است و شاهد افزایش محسوس این بیماری در استان هستیم.

رضا فدایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان اصفهان اظهار داشت: آنچه مسلم است سیر نزولی کرونا در اصفهان متوقف شده و رفته رفته رو به افزایش تست‌های مثبت این بیماری در استان هستیم.

وی با بیان اینکه در زمینه تغییر وضعیت استان در زمینه شیوع کرونا هفته آینده بهتر می‌توان اظهار نظر کرد، افزود: شهروندان باید همچنان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه داشته باشند تا کادر درمان بتوانند بیماری کرونا را بهتر مدیریت کنند.

مدیر مرکز بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان در خصوص سوش جدید کرونا تحت عنوان کرونای هندی نیز ابراز داشت: بر اساس تحقیقات صورت گرفته این سوش بیماری مسری تر از دیگر انواع ویروس شناخته شده است.

علائم گوارشی ویژگی خاص کرونای هندی نیست

وی ادامه داد: سوش هندی کرونا بیشتر گروه‌های سنی جوان را درگیر می‌کند اما باید توجه داشت که علائم گوارشی ویژگی خاص این سوش بیماری نیست و در سوش‌های قبلی نیز این علائم مشاهده شده است.

فدایی با اشاره به وضعیت استان اصفهان در زمینه شیوع کرونای هندی گفت: سه نمونه مثبت در کاشان شناسایی شده اما در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با توجه به ارسال نمونه‌های مشکوک هنوز مورد مثبتی گزارش نشده است.

وی ابراز داشت: در حال حاضر با توجه به امکانات موجود تشخیص کرونای هندی سخت است و از این رو نمی‌توان گفت به صورت قطعی کرونای هندی در اصفهان ورود نکرده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد