hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > توله پلنگ دوساله، قربانی جهل و خشونت انسان با طبیعت شد

توله پلنگ دوساله، قربانی جهل و خشونت انسان با طبیعت شد

همتی گفت: صبح امروز توله پلنگی که دو روز پیش در یک درگیری با دو جوان روستایی در منطقه شکار ممنوع ژرف به شدت آسیب دیده بود، تلف شد.
تورج همتی مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: به رغم ۴۸ ساعت تلاش مداوم کادر درمان دامپزشکی، انجام معاینات داخلی، جراحی‌های متعدد، سرم تراپی، رادیولوژی و دیگر تلاش‌های تخصصی درمانی متاسفانه بدلیل شدت و وخامت جراحات وارده به این توله پلنگ بامداد امروز این گونه ارزشمند از چرخه زیستی حذف شد.
او با اشاره به اینکه درپی تحلیل علائم حیاتی این توله پلنگ که بر اثر تروما و ضربات وارده بر سر دچار خونریزی مغزی و شکستگی و تورم شدید در نقاط مختلف بدن شده بود، افزود: صبح امروز، شاهد پایان زندگی کوتاه یکی دیگر از گونه‌های باشکوه و ارزشمند خراسان رضوی بودیم، متأسفانه دراین جدال نابرابر، بازنده میدان بودیم.
همتی با بیان اینکه آستانه تحمل این گونه تحت مراقبت‌های ویژه تیم تخصصی درمان کمتر از ۴۸ ساعت بود، بیان کرد: این قبیل فاجعه‌های شرم آور، توحش و حیوان آزاری با اخلاق زیست محیطی در تعارض است و نمی‌دانم مسببین این حادثه از این پس چگونه با عذاب وجدان خیانتی که در امانت الهی داشتند زندگی خواهند کرد.
او از تلاش‌های ارزشمند و مراقبت مداوم و شبانه روزی تیم درمانگر که مشتمل بر متخصصین داخلی، جراحی، رادیولوژی، داخلی حیوانات کوچک و اداره نظارت بر امور حیات وحش استان بود، صمیمانه تشکر و تصریح کرد: چندین سال است آموزش و فرهنگ سازی در اولویت‌های اجرایی حفاظت محیط زیست است، اما این آسیب تلخ به محیط زیست، تلنگری دوباره بود بر اینکه با همه تلاش‌های آموزشی و تنویر افکار، همچنان در فرهنگ سازی زیست محیطی در آغاز راهیم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد