hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > شریعتمداری: هزینه کرد منابع حاصل از فروش سهام شستا کاملا شفاف است

شریعتمداری: هزینه کرد منابع حاصل از فروش سهام شستا کاملا شفاف است

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی تأکید کرد: عرضه سهام شستا در بورس و هزینه کرد منابع حاصل از آن کاملا در چارچوب قانون و با شفافیت انجام شده است.
محمد شریعتمداری در جلسه علنی امروز مجلس و در پاسخ به سوال حسین میرزایی نماینده اصفهان در خصوص چگونگی هزینه کرد منابع حاصل از فروش شستا بیان کرد: منابع حاصل از فروش سهام شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی یا همان شستا، کاملا مشخص است که در چه حوزه هایی صرف شده است. شرکت شستا به عنوان یک مرکز اقتصادی در چارچوب قانون سهام خود را خرید و فروش کرده است. منابع حاصل از عرضه اولیه سهام شستا برابر با ۱۲ هزار میلیارد و ۶۶۵ میلیون و ۸۵۷ هزار تومان می باشد که ۵۰۰۰ میلیارد تومان برای افزایش سرمایه بانک رفاه، حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان صرف خرید مجدد سهام شستا، ۴۰۰ میلیارد تومان صرف کارگزاری بانک رفاه به منظور بازارگردانی و ۶۱۰۰ میلیارد تومان جهت همسان سازی حقوق بازنشستگان شده است.
وی در ادامه اظهار کرد: منابع حاصله عینا به حساب های سازمان تأمین اجتماعی واریز شده است و در چارچوب مصوبات هیأت امنای سازمان و براساس بودجه بندی سازمان به مصرف رسیده است. هر مجموعه ای که نگهداری دارایی جمعی را بر عهده دارد یکی از اصول حاکم بر آن این است که به نحوی سرمایه در اختیار خود را مدیریت کند که به طور روزانه آن را بهینه سازی کرده و از ارزش پول در اختیار خود صیانت کند. اگر این قاعده را که برای اداره امور اقتصادی وجود دارد نفی کنیم نمی توانیم پاسخگوی این سوال باشیم.
وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در ادامه تصریح کرد: ما به نمایندگی از بیمه گذاران مکلف به حفظ ارزش دارایی های آنان هستیم و مکلفیم بهترین شرایط را برای اداره فعالیت های اقتصادی فراهم کنیم. بنده در این مدت قدم های مثبتی را برای بهبود امور اقتصادی در سازمان تأمین اجتماعی برداشته ام و کلیه مقررات قانونی در عرضه اولیه سهام شستا و هزینه کرد منابع حاصل از آن رعایت شده است. شما در جلسه کمیسیون فرمودید که چرا ابتدا سهام شستا را عرضه کردید و بعد سهام شرکت های زیرمجموعه آن را عرضه کردید؟ باید بگویم که این قاعده در خصوص تمام شرکت های بزرگ داخلی و خارجی صدق می کند. صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و صندوق بازنشستگی نفت هر کدام چندین لایه از خود را در بورس عرضه کردند. در دنیا این روال در مجموعه های بزرگ حاکم است. حاصل این اقدامات منجر به صیانت از دارایی های مجموعه و سودآوری دلاری شده است.
شریعتمداری در پایان تأکید کرد: ما امروز به سود یک میلیارد و ۵۳۲ میلیون دلاری رسیده ایم، یعنی سود ما در طول سه سال ۲۸ برابر شده است که این حاصل شفافیت در مجموعه ما است. هیچ یک از شرکت های اقتصادی داخلی گزارش مجمع عمومی خود را با این شفافیت تهیه و ارائه نکرده اند. تمام اطلاعات ما در سایت شرکت شستا بارگذاری شده است و با مراجعه به سایت همه چیز در دسترس است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد