hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > سواستفاده از افراد جویای کار

سواستفاده از افراد جویای کار

برخی ازموسسات و شرکت‌ها در اصفهان به شکل غیرمجاز اقدام به فعالیت درخصوص کاریابی خارجی و اخذ ویزای کارمی کنند و در نتیجه به افراد جویای کار وبه خصوص فارغ التحصیلان دانشگاهی که قصد اخذ ویزای کار و اشتغال درخارج ازکشوررا دارند، آسیب‌های زیادی وارد می‌کنند.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در این زمینه با اشاره به اینکه برخی از افراد حقوقی یا حقیقی اقدام به سواستفاده از افراد جویای کار می‌کنند، گفت: متاسفانه برخی از شرکت‌ها یا مؤسسات در کنار فعالیت‌های دیگر به خاطر فرار از مالیات و یا دور زدن قوانین، در پوشش کاریابی و به صورت غیر مجاز فعالیت می‌کنند.

حسین باقری، تاکید کرد: هر موسسه یا شرکت که به شکل غیر مجاز به صورت حضوری یا الکترونیکی اقدام به فعالیت کاریابی نماید از لحاظ قانونی تخلف نموده است و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از طریق مراجع قانونی به این موضوع رسیدگی می‌نماید.

وی افزود: کلیه کاریابی‌ها اعم از داخلی و خارجی والکترونیکی باید طبق قوانین و درچهارچوب دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های ابلاغی گام بردارند.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان اظهار داشت: حدود اختیارات و وظایف دفاتر کاریابی و میزان حق الزحمه های دریافتی از کارجویان اعم از خدمات مشاوره و به کارگماری در آیین نامه‌ها و بخشنامه‌های ابلاغی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ و مشخص می‌گردد.

باقری ادامه داد: اگر در این زمینه تخلفی از سوی دفاترمذکور صورت بگیرد، احقاق حق افراد شاکی پیگیری می‌شود و در صورت عدم تمکین دفاتر، موضوع ابتدا در کمیته 9 استان و سپس در هیات ماده 7 آیین نامه کاریابی‌ها رسیدگی می‌شود و پس ازآن مرحله به مرحله تذکرتعلیق مجوز، طرح دعوی در مراجع قضایی و ... اجرا می‌گردد.

باقری در پاسخ به این سؤال که اخیراً 12 کاریابی غیر مجاز در اصفهان شناسایی و پرونده ایشان در شعبه 29 بازپرسی دادسرای عمومی وانقلاب شهرستان اصفهان بررسی و پلمپ شده‌اند و آیا شما به خاطر اطلاع رسانی به مردم می‌توانید فهرست این کاریابی‌ها را اعلام کنید گفت: کاریابی‌هایی که در مراجع قضایی پلمپ می‌شوند، دیگر اجازه فعالیت را در این قالب ندارند. وی از جمله شرکت‌ها و مؤسسات مذکور آپادانا جاب، موسسه حقوقی و مهاجرتی اصطهباناتی، موسسه مهاجرتی آرتا، افق روشن، ویزا یکصد و ... دانست و گفت: برابر مقررات کاریابی‌های غیرمجاز مادامی که بخواهند بدون اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذیربط به فعالیت در این حوزه ادامه بدهند، مورد پیگیری قانونی قرار خواهند گرفت. باقری گفت: این مؤسسات در صورتی مجاز به فعالیت می‌باشند که نسبت به اخذ مجوزهای قانونی اقدام نمایند. مدیرکارآفرینی واشتغال اداره کل تعاون، کارورفاه اجتماعی استان اصفهان ادامه داد: با توجه به در دسترس بودن اینترنت و اطلاع رسانی‌های گسترده در فضای مجازی، متقاضیان اشتغال در خارج از کشور می‌بایست قبل از هرگونه اقدام و به منظور بررسی صحت مجوزهای دفاتر و مؤسسات مذکور ضمن مراجعه به سایت این اداره کل به آدرس: https://isfahan.mcls.gov.ir یا سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس: https://www.mcls.gov.ir/ نسبت به اخذ لیست دفاتر کاریابی مجاز اقدام نمایند. وی خاطرنشان کرد: کلیه دفاتر فعال و دارای مجوز به عنوان شرکاء اجتماعی این اداره کل موظف به نصب مجوز فعالیت، دستورالعمل، حق الزحمه مربوط به سال جاری و تابلو متحد الشکل مطابق با بخشنامه‌های ابلاغی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌باشند. باقری با تاکید بر اینکه اگربه افراد حقیقی یا حقوقی خسارتی از سوی دفاتر غیر مجاز وارد شود نمی‌توانند از طریق این اداره کل احقاق حق کنند، گفت: کاریابی‌های دارای مجوز اگر تخلفی داشته باشند قابل پیگیری است به این خاطر که از فیلترهای نظارتی مراجع ذیصلاح رد می‌شوند.

مدیرکارآفرینی واشتغال اداره کل تعاون، کارورفاه اجتماعی استان اصفهان ادامه داد: وظایف ما مشخص و در خصوص گسترش مراکز خدمات اشتغال و دفاتر کاریابی به عنوان حلقه واسطه بین کارجو و کارفرماست و هر شخص حقیقی یا حقوقی با هر انگیزه‌ای اقدام غیر قانونی در این خصوص انجام بدهند، قطعاً موضوع به مراجع ذی صلاح اعلام می‌شود. باقری تاکید کرد: اگر افراد حقیقی یا حقوقی شرکت‌ها و مؤسسات بدون مجوز را شناسایی و در این رابطه به این اداره کل یا ادارات تابعه در این شهرستان‌ها اطلاع رسانی نمایند این اداره کل قطعاً در این خصوص برخورد قانونی لازم را انجام خواهد داد. وی افزود: تنها مرجع صادر کننده مجوز فعالیت جهت افراد حقیقی و حقوقی به منظور فعالیت در حوزه ارائه خدمات مشاوره شغلی و کاریابی داخلی، الکترونیکی و خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌باشد.

این مقام مسئول تاکید کرد: هیچ کدام از ارگان‌ها، تشکل‌های مردمی و ... مجاز به صدور مجوز فعالیت در حوزه مشاوره شغلی و کاریابی نمی‌باشند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد