hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > پیام دلبری از اینستاگر ام !

پیام دلبری از اینستاگر ام !

جدا شده‌های پرسپولیس در اندیشه بازگشت هستند. این خبری است که این روزها دهان به دهان می‌چرخد و برخی از هواداران را نگران کرده است. بازیکنان پیشین پرسپولیس که چندی قبل به دلایل مختلف از این تیم جدا شده اند، تلاش هایی را در پس پرده انجام می دهند تا برانکو و باشگاه را تحت فشار قرار دهند و زمینه بازگشت خود را فراهم کنند. اتفاقی که جز درباره طارمی، روند موفقیت آمیزی را نداشته است. 
​                       

جدا شده‌های پرسپولیس در اندیشه بازگشت هستند. این خبری است که این روزها دهان به دهان می‌چرخد و برخی از هواداران را نگران کرده است. بازیکنان پیشین پرسپولیس که چندی قبل به دلایل مختلف از این تیم جدا شده اند، تلاش هایی را در پس پرده انجام می دهند تا برانکو و باشگاه را تحت فشار قرار دهند و زمینه بازگشت خود را فراهم کنند. اتفاقی که جز درباره طارمی، روند موفقیت آمیزی را نداشته است. کافی‌است در فضای مجازی به برخی از درخواست‌های عجیب و غریب نگاهی کنید و متوجه شوید چگونه این فضاسازی ها انجام می شود. چندی پیش بود که ویدیوهایی به صورت گسترده در اینستاگرام منتشر شد که محتوای آن ها، حرکات تکنیکی پیام صادقیان و به اصطلاح چراغ سبزهایی بود که او برای بازگشت نشان داده بود. فارغ از آنکه برای بازگشت یک بازیکن حاشیه‌ساز به پرسپولیس، برانکو باید چراغ سبز نشان بدهد یا خیر، قصد داریم در این گزارش از فضایی که اینستاگرام در اختیار برخی قرار داده، بنویسیم. اتفاقی که در آینده ممکن است گریبان گیر سایر باشگاه ها نیز شود و آن ها را در مقابل هواداران شان قرار بدهد.

استعدادی که از دست رفت

درخواست های برخی از هواداران پرسپولیس برای بازگشت پیام صادقیان به این تیم، پیش از جدا شدن او از باشگاه عثمانلی اسپور ترکیه آغاز شد. درست چند روز پیش از آنکه باشگاه ترکیه ای اعلام کند علاقه‌ای به حفظ بازیکنان خارجی به دلیل مشکلات مالی و ارزی ندارد، درخواست هایی همراه با گلایه و التماس در اینستاگرام منتشر شد و ویدیوی بازی های صادقیان برای پرسپولیس در فضایی گسترده انتشار پیدا کرد. اتفاقی که نشان می دهد برنامه ریزی های بسیاری برای بازگشت صادقیان به جمع سرخپوشان انجام و حتی به نظر می رسد در این راه هزینه های بسیاری انجام شده است. اینکه صادقیان در شرایط فعلی لایق پوشیدن پیراهن پرسپولیس است یا خیر را برانکو تعیین می کند اما بیشتر هواداران واقعی فوتبال اعتقاد دارند او یک استعداد از دست رفته و فوتبالش رو به پایان است. بازیکنی که هیچ تیمی حاضر به خرید او نشد در نهایت تصمیم گرفت به ترکیه برود و در عثمانلی اسپور به میدان برود. همان روزها عنوان شد که او برای فاصله گرفتن از حاشیه ها دست به این اقدام زده اما روزهای نه چندان خوب پیام در تیم ترکیه ای باعث شد او برای چندمین بار ثابت کند که توانایی هایش در فوتبال محدود به سال های پیش است و اکنون حرفی برای گفتن ندارد. همه این اتفاقات در کنار شنیده هایی که از تصمیم برانکو پیرامون بازیکنان جدا شده گرفته نشان می دهد پیام شانسی برای حضور در پرسپولیس ندارد. آنچه در این باره شنیده می شود را عبدالصمد ابراهیمی در کانال تلگرامی اش به صورت خلاصه توضیح داده است. او در این باره نوشته: «سال قبل در باشگاه، صحبت از اين بود كه بازيكناني كه از تيم مي روند يا رفته اند مي‌توانند برگردند؟ برانكو مي گفت بازيكناني كه مي روند چهار دسته‌اند. اول اينكه احساس مي كنند به مرحله اي رسيده اند كه اشباع شده و بايد به تيم ديگري بروند. كسي كه پرسپوليس برايش كوچك باشد بازگشتش به صلاح نيست. دوم بازيكني كه ما تشخيص مي دهيم در پرسپوليس بازدهي لازم را ندارد. او هم شانس بازگشت ندارد. سوم بازيكني كه به دليل بي انضباطي قيدش را مي زنم او هم هيچ شانسي ندارد. چهارم بازيكني كه با يك پيشنهاد مالي خيلي بهتر براي گذران زندگي جدا مي شود در مورد او مي شود با توجه به شرايط نگاه منصفانه اي داشت». بی شک پیام صادقیان در دسته سوم قرار می گیرد و به نظر می رسد شانسی برای بازگشت ندارد به ویژه آنکه او پیش از این بارها قول داده حاشیه ها را کنار بگذارد و فقط به فوتبالش توجه کند اما تلاش های علی کریمی، یحیی گل محمدی، حمید درخشان و سایر مربیان برای بازگشت پیام به فوتبال بی نتیجه بوده و او ثابت کرده توانایی بازگشت به دوران اوج خود را ندارد.

افت شگفت انگیز پیام

پیام صادقیان یک نمونه از استعدادهای پرشماری است که در فوتبال ایران به هدر رفتند. او نه تنها قدر خود را ندانست بلکه با حاشیه سازی های پی در پی، آینده فوتبالی خود را نابود کرد. تماشای ویدیوی توانایی‌های او در اینستاگرام اگرچه جذاب و دیدنی است اما بیشتر به حسرتی می ماند که از سقوط یک شبه ستاره ناشی می‌شود. او البته تلاش های خود برای بازگشت را به فضای مجازی معطوف نکرده بلکه در یک برنامه حساب شده، با برخی از نزدیکان باشگاه پرسپولیس نیز مذاکراتی انجام داده و به نظر می رسد تلاش خود را در ابعاد مختلف انجام داده است. بازیکنی که در جام جهانی 2014 مدنظر کی روش قرار نگرفت و باعث اعتراض هواداران پرسپولیس به سرمربی تیم ملی شد حال در وضعیتی به سر می برد که سر نخواستن او دعواست و هیچ پیشنهاد چشم گیری از تیم های ایرانی دریافت نکرده است. 61 دقیقه حضور در 17 بازی که عثمانلی اسپور در سوپرلیگ ترکیه انجام داده حاصل تلاش پیام صادقیان برای نمایش توانایی های خود در فصل جاری است. او در دو بازی برای تیم ترکیه ای به میدان رفته و در هر دو بازی، تیمش شکست خورده است. پیام در مجموع دو فصل اخیر 371 دقیقه برای تیمش به میدان رفته و تنها در سه بازی به عنوان بازیکن ثابت از ابتدا در میدان بوده است. این کمترین زمان حضور در میدان برای پیام صادقیان پس از سال های ابتدایی حضورش در ذوب آهن است و همین اتفاق نشان می دهد او افت فاحشی کرده و بعید است بتواند دوباره ستاره مستطیل سبز شود. بازیکن 26 ساله ای که رویانیان تلاش کرد با بازدیدهای سرزده از خانه اش او را از حاشیه دور کند و در بیشتر تیم های لیگ برتری ایران نیز به میدان رفت، حال تنها یک گزینه پیش رو دارد؛ بازگشت به اوج! او در روزهای گذشته به تمرینات سپیدرود رشت رفته تا شاگرد علی کریمی شود اما جادوگر اعلام کرده فقط در صورتی‌که پیام در تمرینات بتواند نشان دهد که فاصله‌ای با روزهای درخشانش ندارد می تواند به این تیم بپیوندد. او پیش از این نیز در نفت تهران و زیر نظر علی کریمی تمرین کرده بود اما مشکلات مدیریتی عجیبی که حمیدرضا جهانیان، مالک بی کفایت تیم زردپوش تهرانی انجام داد باعث شد همکاری این دو نفر شکل نگیرد. گفته می شود او در صورتی‌که نتواند نظر برانکو را نسبت به خودش بازگرداند تا پایان هفته شاگرد علی کریمی خواهد شد و باید تلاش دو چندانی برای حفظ سپیدرود در لیگ برتر را آغاز کند.

به خط دهی ها توجه نکنید

پیام صادقیان ماه هاست اینستاگرام خود را به روز نکرده و به نظر می رسد حرفی برای گفتن درباره خود ندارد. او نشان داده می تواند هر فصل از تلاش برای شروع بگوید اما هیچ انگیزه ای برای آن نداشته باشد. بازیکن پیشین تیم ملی امید که تا چند سال پیش از استقلال و پرسپولیس پیشنهادهای میلیاردی داشت حال دست به حرکات ناجوانمردانه برای بازگشت زده و فضای مجازی را به سلطه خود در آورده است. در این میان مهم است که هواداران به خط دهی های برخی از صفحات توجهی نکنند و اجازه ندهند امثال صادقیان نیز از همین راه برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنند. مهدی قائدی و پیام صادقیان، مجاهد خذیراوی‌های دهه اخیر فوتبال ایران هستند. بازیکنانی که جز خودشان، هیچ‌کس توانایی نابود کردن شان را نداشت.
                                   
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد