hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > مردان قبل از ۴۰سالگی به تشخیص سرطان پروستات بپردازند

مردان قبل از ۴۰سالگی به تشخیص سرطان پروستات بپردازند

یک جراح و متخصص ارولوژی با اشاره به علائم و نشانه‌های سرطان پروستات در مردان ، گفت: مردان برای تشخیص سرطان پروستات منتظر ظهور علائم نباشند، بلکه بهتر است قبل از ۴۰سالگی به تشخیص سرطان پروستات بپردازند.


 محسن عالمی در گفت وگو با ایسنا ، تبیین کرد:سرطان پروستات در ابتدا هیچ علائمی ندارد تا زمانی که کانون بدخیمی در بافت ایجاد شود که در واقع به صورت تصادفی درحین بررسی‌های بیمار و آزمایش کشف می‌شود و اگر این بیماری پیشرفت کند یکسری علایمی را ایجاد می‌کند.
وی با اشاره به علائمی  از جمله تکرر ادرار، سوزش و قطره قطره شدن ادرار، تصریح کرد: همچنین علائم متدوال آن شامل درد پشت و کمر در صورتیکه سرطان به استخوان گسترش یابد، بوده اما رایج‌ترین علائم سرطان پروستات یافتن خون درادرارو یا شروع ناگهانی نارسایی و اختلال نعوظ است.
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان یاد آور شد: با توجه به اینکه امروزه اکثر مردان با سرطان پروستات روبه‌رو هستند بهتراست قبل از شروع علائم  از طریق غربالگری PSA و امتحان دیجیتال رکتوم تشخیص داده شوند و این امر به‌ویژه برای مردانی که تحت غربالگری قرار نگرفته‌اند یا جوان هستند و هنوز بررسی نشده‌اند بسیار مهم است.
وی تصریح کرد: برای تشخیص سرطان پروستات  بهتر است صبر نکنید تا علائم ظاهر شوند بلکه با  آزمایشهای غربالگری که در دسترس است می‌توان این بیماری را تشخیص داد ، اما برای بعضی از مردان  توصیه می‌شود در سن پایین‌تر از مردانی که فاکتورهای خطر را ندارند این آزمایشهای غربالگری را شروع کنند .
این جراح و متخصص ارولوژی با بیان اینکه در اختلالات ژنتیکی و سابقه خانوادگی و فامیلی قابل مشاهده است، خاطرنشان کرد: بهتراست قبل از ۴۰ سالگی ‌به تشخیص سرطان پروستات بپردازیم تا بتوانیم از رشد این بیماری جلوگیری کنیم.
عالمی با تأکید براینکه سرطان پروستات بعد از ۵۰ سالگی شایع‌تر است، به مردان زیر ۵۰سال توصیه کرد: مردانی که زیر ۵۰ سال سن دارند وغربالگری سرطان پروستات را انجام نداده‌‎اند درصویت مشاهده هرکدام از علائم ذکر شده هرچه سریعتر به فکر انجام آزمایشات باشند.
این پزشک اورولوژیست تأکید کرد: هیچ چیز نباید عادی در نظر گرفته شود چرا که همانند بسیاری از سرطانها، درمان اولیه با کاهش عوارض جانبی و زمان درمان سریعتر همراه است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد