hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > ۵۸ درصد ردیف پستی محیط زیست مازندران خالی است

۵۸ درصد ردیف پستی محیط زیست مازندران خالی است

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: ۵۹۰ ردیف پستی در این اداره وجود دارد که ۵۸ درصد آن خالی است.
حسینعلی ابراهیمی چهارشنبه شب در مراسم روز محیط بان در زورخانه شهید جبرئیل نیاکی شهرستان آمل برگزار شد، گفت: هم اکنون حدود ۲۵۰ محیط بان در سطح عرصه‌های زیستی و مناطق تحت حفاظت مازندران مشغول به فعالیت هستند که متأسفانه هیچ تناسبی بین وظایف واگذارشده وتعداد محیط بانان وجود ندارد.
ابراهیمی کارنامی افزود: حدود ۵۹۰ نفر ردیف پستی در مازندران وجود دارد که متأسفانه اکنون بیش از ۵۸ درصد این ردیف خالی هست و این کمبود به شدت در مراقبت از عرصه‌های زیستی استان احساس می‌شود.
وی ادامه داد، شرایط جذب نیرو در سطح ملی باید مجوز گرفته شود، اما با این وجود اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران اعلام نیاز نیرو را به سازمان حفاظت محیط زیست کشور داده که باید سهمیه درخواستی استان هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف وشرایط جذب آن فراهم شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران ابراز امیدواری کرد، که هرچه سریع‌تر دستگاه‌های متولی جذب ازجمله سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان مدیریت وبرنامه و بودجه کشور شرایط جذب را دریک موقعیت کاملاً رقابتی برای همه داوطلبان فراهم کنند.
ابراهیمی کارنامی، همچنین از فعالیت مستمر و مسئولیت پذیری تشکل‌های زیست محیط در شهرستان آمل را یک امتیاز بالا در کنار فعالیت‌های اداره حفاظت محیط زیست در این شهرستان بیان کرد و افزود: محیط زیست اکنون با پشتوانه مردمی وتوجه ویژه ای اکنون مردم به محیط زیست پیدا کردند، باعث شده تا دست درازی‌ها به برخی اراضی ملی و حفاظت شده کمتر وتحت کنترل تر باشد.
۷ محیط بان مازندرانی نمونه ملی
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آمل هم در خصوص برگزاری آئین تجلیل از محیط بانوان استان به میزبانی این شهرستان گفت، این مراسم هرسال در سالروز ولادت امام رضا (ع) و روز محیط بان برگزار می‌شود و امسال نیز شهرستان آمل میزبان این مراسم استانی شد.
وحید رضائیان افزود: مازندران امسال ۷ محیط بان نمونه ملی داشت که درنهایت سه نفر برگزیده ملی شدند که " اسداله بوداغی " فرمانده یگان حفاظت محیط زیست شهرستان آمل به عنوان محیط بان نمونه کشوری انتخاب ونشان ویژه این بخش را نیز از آن خود کرد.
وی ادامه داد، همچنین در ارزیابی عملکرد استانی نیز، اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آمل به عنوان یکی از شهرستان‌های شاخص از نظرعملکرد در بخش محیط طبیعی انتخاب وتجلیل شد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد