hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > رانندگان اسنپ بخوانند: ۶ نکته برای کاهش احتمال تصادف

رانندگان اسنپ بخوانند: ۶ نکته برای کاهش احتمال تصادف

گرچه گاهی اوقات تصادف اجتناب‌ناپذیر است، اما در اکثر موارد تنها با رعایت چند نکته می‌توانیم امنیت خودمان و مسافرمان را افزایش دهیم.
شاید بد نباشد که بدانیم بر اساس آمار سازمان پزشکی قانونی در سال گذشته، ۱۶ هزار و ۲۰۱ نفر در حوادث رانندگی ترافیکی کشته شده‌اند، آماری که در اغلب موارد با رعایت چند نکته ساده می‌توانست کاهش یابد. اگر راننده اسنپ هستید، باید بدانید که در قبال جان خود، مسافران و سایر افرادی که در مسیرتان با آنها رو‌به‌رو می‌شوید مسئولید، بنابراین بهتر است تا جایی که می‌توانید احتیاط را رعایت کنید. با توجه به اینکه علت عمده تصادفات مربوط به خطای انسانی است با ما همراه شوید تا مواردی را که می‌تواند در کاهش تصادفات موثر باشند مرور کنیم.

۱. چشمانتان را به جاده بدوزید

وقتی رانندگی می‌کنید باید تمام تمرکزتان را به این کار اختصاص دهید و اجازه ندهید که موارد جانبی چشمان شما را از جاده منحرف کند. دقت داشته باشید که ماشین جای مناسبی برای انجام چند کار به طور همزمان نیست. بنابراین وقتی رانندگی می‌کنید نباید موهایتان را شانه کنید و یا ریشتان را بتراشید ( ممکن است برای شما عجیب باشد اما متاسفانه بعضی افراد این کارها را هم پشت فرمان انجام می‌دهند). اگر به طور کامل روی رانندگی خود تمرکز نکنید ریسک تصادف را بالا خواهید برد زیرا برای اتفاقاتی که در خیابان ممکن است رخ بدهد آماده نیستید.

۲. گوشی همراه را کنار بگذارید

وقتی در حین رانندگی با گوشی همراه خود کار می‌کنید در واقع نشان می‌دهید که آماده دردسر هستید. بر اثر کار با گوشی ممکن است در کمتر از یک ثانیه تصادفی رخ دهد در حالیکه هیچ تماس یا پیامکی ارزش از دست دادن جان شما یا دیگران را ندارد. پس در هنگام رانندگی با گوشی همراه خود کار نکنید. به رانندگان اسنپ توصیه می شود که قبل از حرکت از مسیریاب استفاده کنند تا مجبور نشوند در طول مسیر با گوشی خود مدارم کار کنند.

۳. اجازه ندهید مسافران حواس شما را پرت کنند

اجازه ندهید در تمام مدتی که پشت فرمان هستید مسافر حواس شما را از مسیر پرت کنند. برگرداندن سر به سمت عقب و یا تلاش برای جست‌و‌جوی یک شی در صندلی عقب می‌تواند منجر به اتفاقات ناگواری شود. اگر مجبور هستید که از صندلی عقب چیزی بردارید کافی است که در گوشه‌ای توقف کنید و وقتی همه چیز به حالت عادی بازگشت به رانندگی ادامه دهید.

۴. به ماشین خود برسید

قراردادن ماشین در وضعیت مناسب یکی از راه‌های موثر برای کاهش تصادفات است. کارهای سریع و آسانی برای رسیدگی به وضعیت فنی ماشین وجود دارد که ماهانه یک یا دو بار باید آنها را انجام دهید. فراموش نکنید که روغن، آب، برق و لاستیک‌ها را حتما چک کنید. توصیه ما به رانندگان اسنپ این است که یک برنامه‌ریزی ماهانه برای انجام این کارها داشته باشید و روزهای مشخصی مانند اول و نیمه هر ماه را برای بررسی فنی ماشین‌تان در نظر بگیرید.

۵. محدودیت سرعت را جدی بگیرید

بارها در مورد رعایت محدودیت سرعت شنیده‌ایم، نکته بسیار مهمی که نباید آن را فراموش کرد. در حقیقت وقتی با سرعت زیاد رانندگی می‌کنید احتمال تصادف را به شدت افزایش می‌دهید. اگر اتفاقی در جاده افتاده باشد، شانس شما برای توقف لحظه‌ای به شدت کاهش می‌یابد. اگر ناگهان یک کودک یا یک عابر وسط خیابان ظاهر شود، چه طور؟ آیا می‌توانید به موقع ترمز کنید؟ این سوالی است که باید مداوم از خودتان بپرسید.

۶. از رانندگان عصبی دوری کنید

بعضی از رانندگان هستند که رفتارهای نامتعارفی از خود نشان می‌دهند؛ با سرعت بسیار رانندگی می‌کنند بین خطوط ویراژ می‌دهند و انگار هیچ چیزی جلودارشان نیست. در مواجه با این رانندگان برخورد منطقی این است که تا می‌توانید از آنها دور شوید. اگر آنها پشت سر شما هستند؛ مدام چراغ می‌زنند و یا سعی دارند با بوق زدن شما را کلافه کنند بهتر است که از سرعتتان بکاهید و به آنها اجازه عبور دهید. به هیچ وجه با این رانندگان نباید وارد بازی شوید و یا آنها را عصبی‌تر کنید. فراموش نکنید که هر چه سریعتر از آنها دور شوید امنیت شما افزایش می‌یابد.
در آخر فراموش نکنید که زمانی که رانندگی ایمن را تمرین می‌کنید و تمام تمرکز خود را به رانندگی می‌دهید به شدت در کاهش تصادفات نقش موثری ایفا می‌کنید. اگر پشت فرمان حواستان را جمع کنید هنگام رسیدن به مقصد آرامش بیشتری دارید. ایجاد تغییر در جهان نیازمند آغاز تغییر از تک تک ماست پس بیایید از همین امروز رانندگی ایمن را تمرین کنیم. 
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد