hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > ۷ سامانه هوشمند حمل‌ونقل برتر در دنیا

۷ سامانه هوشمند حمل‌ونقل برتر در دنیا

حدود ۱۰ سال از آغاز فعالیت اولین اپلیکیشن حمل‌ونقل در دنیا می‌گذرد و امروز شرکت‌های زیادی در این زمینه فعالیت می‌کنند. با ورود اپلیکیشن اوبر، زندگی شهری به سرعت تحت تاثیر این امکان مدرن قرار گرفت و مردم زیادی در سراسر دنیا استفاده از این خدمات را جایگزین شیوه‌های قدیمی حمل‌ونقل کردند. در ادامه با ما همراه باشید تا مروری داشته باشیم بر فعالیت سامانه‌های هوشمند حمل‌ونقل در سراسر دنیا.
در این مطلب سامانه‌های هوشمند حمل‌ونقل بر اساس تعداد سفر روزانه‌ رتبه‌بندی شده‌اند و شرکت دی‌دی با ۳۰ میلیون سفر روزانه در صدر و شرکت اسنپ با بیش از یک‌میلیون و ۲۰۰ سفر روزانه در رتبه هفتم دنیا قرار دارد.

۱. دی‌دی


شرکت دی‌دی از سال ۲۰۱۲ فعالیت خود را در چین آغاز کرد و اکنون با شرکت‌های گرب، لیفت، اولا و چند سرویس دیگر در پنج کشور استرالیا، برزیل، چین، ژاپن و مکزیک همکاری تجاری می‌کند. این شرکت چینی با بیش از ۳۰ میلیون سفر روزانه در صدر سامانه‌های هوشمند حمل‌ونقل قرار دارد.

۲. اوبر


در بعدازظهری برفی در دسامبر ۲۰۰۸، تراویس کالانیک (Travis Kalanick) و گرت کمپ (Garrett Camp) هر چه تلاش کردند موفق نشدند در خیابان‌های پاریس تاکسی پیدا کنند؛ ایده اوبر در این روز متولد شد. اما اولین سفر اوبر در ماه ژوئیه سال ۲۰۱۰  در سانفرانسیسکو انجام شد. ۳ سال بعد از شکل‌گیری اوبر این سامانه جهانی شد و پاریس، شهر چراغ‌ها، در سال ۲۰۱۱ اولین میزبان فرامرزی این استارتاپ بود. این شرکت اکنون با ۱۵ میلیون سفر روزانه به عنوان دومین سامانه هوشمند حمل‌ونقل در دنیا فعال است.

۳. یاندکس


بزرگترین سامانه رزرو تاکسی آنلاین در روسیه یاندکس نام دارد. راه‌اندازی این شرکت به سال ۲۰۱۱ برمی‌گردد و اکنون در تمام روسیه و کشورهای مستقل مشترک‌المنافع (مانند اوکراین، بلاروس، قزاقستان، گرجستان، ازبکستان و غیره) در دسترس است. دفتر مرکزی یاندکس در موسکو، روسیه قرار دارد و با بیش از ۴میلیون سفر روزانه در رتبه سوم سامانه‌های هوشمند حمل‌ونقل دنیا ایستاده است.

۴. گرب


در سال ۲۰۱۲ در یک جمع دوستانه که مشغول نوشیدن چای بودند صحبت از سختی‌های گرفتن تاکسی در جنوب شرقی آسیا به میان آمد. این گپ دوستانه بعدها به راه اندازی گرب منجر شد و این بار هدفی بزرگتر مد نظر بود؛ تبدیل کردن آسیای جنوب شرقی به مکان بهتری برای زندگی. دفتر مرکزی گرب در مالزی قرار دارد و اکنون با بیش از ۳.۵ میلیون سفر روزانه در رتبه چهارم دنیا قرار دارد.

۵. اولا


شرکت اولا در سال ۲۰۱۱ به عنوان اولین سامانه هوشمند حمل‌ونقل در هند فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت در سال ۲۰۱۶ اولین تاکسی اینترنتی در جهان بود که سیستم سفر اشتراکی را راه‌اندازی کرد و این نوآوری خیلی زودی توسط سایر سامانه‌ها در جهان مورد استفاده قرار گرفت. اولا اکنون در کشورهای هندوستان، استرالیا، انگلیس و نیوزلند فعال است و با بیش از ۱.۸ میلیون سفر روزانه در رتبه پنجم قرار دارد.

۶. لیفت


لیفت رغیب جدی اوبر در آمریکا محسوب می‌شود و همه آن را با علامت تجاری یک سبیل صورتی می‌شناسند. این شرکت با شعار «شما را به آنچه برایتان مهم است می‌رساند» تلاش می‌کند تا مانند سایر شرکت‌های مشابه خود هزینه‌های سفر را برای مسافرانش کاهش دهد. شرکت لیفت اکنون خدمات خود را در سراسر آمریکای شمالی عرضه می‌کند و با بیش از ۱.۵میلیون سفر روزانه در رتبه ششم دنیا قرار دارد.

۷. اسنپ


شرکت اسنپ فعالیت خود را با نام تاکسی‌یاب در شهریور ۱۳۹۳ آغاز کرد و اولین سفر این سامانه در تاریخ ۱۸ آبان همان سال در تهران انجام شد. در آن زمان وقتی چند نفر از جوانان این سرزمین دور هم جمع شدند و ایده اسنپ را با توجه به نیازهای بازار ایران اجرایی کردند و نرم‌افزار آن را از صفر تا صد نوشتند، کمتر کسی باور می‌‌کرد این محصول بومی بتواند به یکی از مهم‌ترین راهکارهای حمل‌ونقل در ایران تبدیل شود. این شرکت در اردیبهشت ۱۳۹۴ به اسنپ تغییر نام داد و امروز با بیش از یک‌میلیون و ۲۰۰هزار سفر روزانه در رتبه هفتم سامانه‌های هوشمند دنیا قرار دارد.
برای دانلود اسنپ برای اندروید، ios، وب اپلیکیشن، اسنپ رانندگان روی تصویر زیر کلیک کنید
اسنپ، دانلود اسنپ، اسنپ برای ios
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد