hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > یزدانی و حسین‌خانی تنها آزادکاران رنکینگ‌دار المپیکی

یزدانی و حسین‌خانی تنها آزادکاران رنکینگ‌دار المپیکی

«مصطفی حسین‌خانی» و «حسن یزدانی» آزادکاران وزن‌های ۷۴ و ۸۶ کیلوگرم با توجه به امتیازات در سیستم رنکینگ به ترتیب در رده‌های چهارم و اول طرح سیدبندی اتحادیه جهانی کشتی برای حضور در بازی‌های المپیک توکیو قرار دارند.
به گزارش ایرنا، بر اساس طرح سیدبندی اتحادیه جهانی، کشتی‌گیرانی که در رقابت‌های اعلام شده، مسابقات جهانی، قاره‌ای و بین‌المللی دارای طرح سیستم رنکینگ شرکت کنند با توجه به مقام بدست آورده امتیازاتی را بدست خواهند آورد که ۴ نفر برتر هر وزن (از لحاظ کسب امتیاز) در رقابت‌های و یا المپیک به ترتیب در بالا و پایین جدول (دو نفر بالا و دو نفر پایین) قرار می‌گیرند.
رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ نورسلطان، تورنمنت بین‌المللی ماتیو پلیکونه ۲۰۲۰ در ایتالیا، مسابقات قهرمانی قاره‌ای در سال ۲۰۲۰، مسابقات قهرمانی آسیا قزاقستان ۲۰۲۱ (فقط برای کشورهای چین، ترکمنستان و کره‌شمالی که به دلیل کرونا در مسابقات سال گذشته حضور نداشتند) و مسابقات بین‌المللی لهستان در سال ۲۰۲۱ امتیازتشان برای بازی‌های المپیک محاسبه شد.
اتحادیه جهانی کشتی در فاصله حدود یک ماه مانده به بازیهای المپیک توکیو اسامی ۴ کشتی‌گیر دارای امتیازات بیشتر در ۶ وزن المپیکی کشتی آزاد را اعلام کرد که حسین یزدانی در رده نخست وزن ۸۶ کیلوگرم و مصطفی حسینخانی در رده چهارم وزن ۷۴ کیلوگرم قرار دارند.
با این تفاسیر احتمال هم‌گروهی حسن یزدانی با «دیوید تیلور» آمریکایی و «آرتور نایفونوف» روسی وجود دارد و در سوی دیگر نیز و در وزن‌های ۵۷، ۶۵ و ۷۴ کیلوگرم با توجه به تعدد زیاد قهرمانان، نمایندگان کشورمان کار سختی را در المپیک خواهند داشت. مصطفی حسین‌خانی به طور حتم با یکی از ۲ آزادکار عنوان دار جهان یعنی «فرانک چامیزو» و «زائوربک سیداکوف» روسی به طور حتم هم‌گروه خواهد شد و البته در این بین «کایل داک» آمریکایی نیز حضور دارد و باید دید که در روز قرعه‌کشی نمایندگان کشورمان با چه حریفانی روبرو خواهند شد.
چامیزو آزادکار کوبایی‌الاصل تیم ملی ایتالیا در فینال وزن ۷۴ کیلوگرم جام زیلکوفسکی لهستان باید مقابل حسین‌خانی روبرو می‌شد که با چرخشی راهبردی از مبارزه با نماینده کشورمان سرباز زد. به طور حتم رویارویی حسین‌خانی با این آزادکار مطرح جهان پیش از المپیک می‌توانست شرایط بهتری را پیش روی آزادکار کشورمان قرار دهد.
اسامی آزادکاران برتر دارای امتیاز بیشتر در سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی در المپیک توکیو به این شرح است:
۵٧ کیلوگرم:
١- استوان میچیچ (صربستان)
٢- زائور اوگویف (روسیه)
٣- سلیمان آتلی (ترکیه)
۴- کومار راوی (هند)
۶۵ کیلوگرم:
١- گادجی مراد رشیداف (روسیه)
٢- باجرانگ (هند)
٣- دولت نیازبیک‌اف (قزاقستان)
۴- اسماعیل موسکایف (مجارستان)
٧۴ کیلوگرم: 
١- فرانک چامیزو (ایتالیا)
٢- دانیر کایسانوف (قزاقستان)
٣- زائوربک سیداکوف (روسیه)
۴- مصطفی حسین‌خانی (ایران)
٨۶ کیلوگرم: 
١- حسن یزدانی (ایران)
٢- دیپاک پونیا (هند)
٣- مایلس ناظم امینه (سن مارینو)
۴- آرتور نایفونوف (روسیه)
٩٧ کیلوگرم: 
١- عبدالرشید سعدالله‌اف (روسیه)
٢- کایل اسنایدر (آمریکا)
٣- علیشیر یرگالی (قزاقستان)
۴- ماگومدگادجی دبیراوویچ نوراف (مقدونیه)
١٢۵ کیلوگرم: 
١- گنو پتریاشویلی (گرجستان)
٢- یوساپ باتیرموزائف (قزاقستان)
٣- طاها آکگول (ترکیه)
۴- الکساندر خوتسیانویسکی (اوکراین)
اسامی کشورهای دارای سهمیه المپیک در کشتی آزاد به این شرح است:
۵۷ کیلوگرم: روسیه، قزاقستان، صربستان، ایران، ترکیه، هند، کلمبیا، آمریکا، الجزایر، گینه‌بیسائو، بلغارستان، ارمنستان، ازبکستان، چین، ژاپن و مغولستان.
۶۵ کیلوگرم: روسیه، قزاقستان، مغولستان، ژاپن، مجارستان، هند، کوبا، آرژانتین، تونس، سنگال، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، ایران، قرقیزستان، یونان و لهستان.
۷۴ کیلوگرم: روسیه، قزاقستان، آمریکا، ژاپن، لهستان، ایتالیا، کوبا، پورتوریکو، مصر، گینه بیسائو، جمهوری آذربایجان، گرجستان، ایران، ازبکستان، اوکراین و بلاروس.
۸۶ کیلوگرم: روسیه، سوییس، سن‌مارینو، ایران، کلمبیا، هند، پرو، آمریکا، الجزایر، نیجریه، بلاروس، ترکیه، ازبکستان، چین، ژاپن و اسلواکی.
۹۷ کیلوگرم: روسیه، قزاقستان، آمریکا، جمهوری آذربایجان، مقدونیه، گرجستان، کوبا، کانادا، الجزایر، تونس، بلاروس، ترکیه، ایران، ازبکستان، ایتالیا و لهستان.
۱۲۵ کیلوگرم: کوزوو، اوکراین، چین، ایران، ترکیه، گرجستان، کانادا، آمریکا، الجزایر، مصر، آلمان، بلاروس، قزاقستان، مغولستان، روسیه و هند.
امتیاز: (از رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد