hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > راه اندازی نرم افزار شعبه یاب برای روز انتخابات

راه اندازی نرم افزار شعبه یاب برای روز انتخابات

سید اسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور از راه اندازی نرم افزار شعبه یاب به منظور پیدا کردن نزدیک‌ترین و خلوت‌ترین شعبه برای مردم در روز انتخابات خبر داد.
سید اسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور با حضور در برنامه صبح بخیر ایران شبکه یک سیما درباره تعداد واجدان رای گیری در انتخابات پیش رو، اظهار کرد: ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ واجد شرایط برای شرکت در انتخابات داریم که یک میلیون و ۲۹۲ هزار نفر رای اولی هستند.
وی درباره تمهیدات لازم برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بیان کرد: از مدت‌ها قبل برنامه ریزی کردیم که با افزایش شعبه و تدابیر دیگر به گونه‌ای انتخابات را برگزار کنیم تا مردم بی دغدغه برای رأی گیری شرکت کنند؛ یکی از راه‌ها افزایش شعبه‌های اخذ رأی بود؛ شعبه‌هایی که در دوره‌های گذشته بیش از هزار رأی داشته را دو شعبه کردیم و مسائل دیگر مانند دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در نطر گرفته شده همچنین خط کشی‌هایی شده تا فاصله‌ها رعایت شود و امیدواریم مردم هم رعایت کنند.
موسوی ادامه داد: یک نرم افزار به نام شعبه یاب راه اندازی کردیم و در روز انتخابات در دسترس مردم قرار خواهد گرفت، این نرم افزار نزدیک‌ترین و خلوت‌ترین شعبه را به افراد معرفی می‌کنند تا با خیال راحت وارد شعبه شوند و دیگر صف و شلوغی نباشد. سایتی به نام انتخاب ایران طراحی شده و مردم می‌توانند این اپلیکیشن را از این سایت دریافت کنند.
سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: دستورالعمل‌های بهداشتی را مدت‌ها پیش تهیه و برای ستاد ملی مبارزه با کرونا ارسال کردیم؛ این دستورالعمل‌ها در ستاد به تصویب رسید. برای اجرای این دستورالعمل برای شعب باید فکر می‌کردیم به همین دلیل از همکارانمان در وزارت بهداشت و هلال احمر درخواست کردیم در جلسه ستاد انتخابات کشور و هیات اجرایی مرکزی انتخابات حاضر شوند؛ یک تفاهمی صورت گرفت که در تمامی شعب یک تا دو نفر از نیرو‌های هلال احمر حضور داشته باشند تا مقررات بهداشتی در شعب رعایت شود.
موسوی گفت: در این دوره اثر انگشت نخواهیم داشت؛ تاکید کردیم مردم با خودکار‌های شخصی برای رأی دادن اقدام کنند.
وی درباره احراز هویت الکترونیک در شعب اخذ رای بیان کرد: پیش از این در شعب اخذ رأی ما از طریق چشمی و با شناسنامه هویت افراد را احراز می‌کردیم که آیا شناسنامه متعلق به فرد است یا خیر. در این دوره به صورت پخته‌تر دستگاه‌هایی را در شعب قرار دادیم که به صورت برخط با وارد کردن کدملی افراد مشخصات آن‌ها را دریافت می‌کنیم. این سیستم چند اطلاعات را به ما می‌دهد که آیا فرد به سن رأی دادن رسیده‌اند یا نه، کد ملی اعتبار دارد یا نه، اگر فوتی باشد و یا شناسنامه اعتبار نداشته باشد به ما اعلام می‌کنند.
موسوی افزود: افراد در روز رأی گیری شناسنامه و کارت ملی را به همراه داشته باشند، اگر کارت ملی نداشته باشند داشتن کد ملی هم کفایت می‌کند، اما همراه داشتن کارت ملی باعث سرعت در روند کار افراد می‌شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد