hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > ایران کاندیدای اصلی قهرمانی در جام ملت های آسیاست

ایران کاندیدای اصلی قهرمانی در جام ملت های آسیاست

​گفت و گو با پیرمرد آلمانی استقلال تجربه جذابی بود، وینفرد شفر از آنچه در تصاویر می‌بینید، گشاده رو‌تر است و البته مانند بیشتر آلمانی‌ها به شدت پایبند به قوانین و مقررات است. در طول گفت و گو بارها هواداران مصاحبه را قطع و با او عکس می گیرند، شفر با حوصله در کنار آن ها می ایستد و به دوربین لبخند می زند اما درست وقتی دست هواداران به شانه‌های او می خورد خود را کنار می کشد و می گوید به من دست نزنید! پیرمرد به این موضوع حساس است و به همین دلیل مترجم او هر چند دقیقه یک بار هشدار می‌دهد که دست‌تان را روی شانه‌های او نگذارید.
​​​​                       

گفت و گو با پیرمرد آلمانی استقلال تجربه جذابی بود، وینفرد شفر از آنچه در تصاویر می‌بینید، گشاده رو‌تر است و البته مانند بیشتر آلمانی‌ها به شدت پایبند به قوانین و مقررات است. در طول گفت و گو بارها هواداران مصاحبه را قطع و با او عکس می گیرند، شفر با حوصله در کنار آن ها می ایستد و به دوربین لبخند می زند اما درست وقتی دست هواداران به شانه‌های او می خورد خود را کنار می کشد و می گوید به من دست نزنید! پیرمرد به این موضوع حساس است و به همین دلیل مترجم او هر چند دقیقه یک بار هشدار می‌دهد که دست‌تان را روی شانه‌های او نگذارید. حرف کشیدن از شفر چندان ساده نیست. او زیرکانه از کنار سوالات می گذرد و سیاست عجیبی در پاسخگویی دارد به طوری‌که در طول گفت و گو بارها از خودم می‌پرسم تیتری از این مصاحبه بیرون می‌آید؟ به هر ترتیب گپ و گفت با وینفرد شفر در آخرین روز اقامتش در ایران اتفاق جالبی بود که در حاشیه یک مراسم رخ داد. مصاحبه با سرمربی استقلال را در ادامه پی می گیریم.

چند روز پیش تصاویری از جلسه ای که شما با کارلوس کی روش در هتل آکادمی ملی المپیک داشتید، منتشر شد، شما همواره رابطه خوبی با سرمربی تیم ملی داشتید اما آنچه برای هواداران مهم است اینکه در این جلسه چه گذشت؟

کی روش عصر به هتل آمد و سر میز نشست و گفت سلام. در واقع جلسه ما این‌گونه آغاز شد! او در باشگاه ورزشی بود و ما درباره فوتبال صحبت کردیم، صبح روز بعد او را دیدم و درباره تیم ملی و بازیکنان استقلالی حاضر در اردو از جمله علی کریمی، چشمی و حسینی صحبت كردیم. او برای فوتبال ایران بسیار مهم است زیرا در زمینه مربیگری، دانش فنی بالایی دارد. من دوست داشتم اطلاعاتی از او درباره بازیکنانم بگیرم. فراموش نکنید که بازیکنان ممکن است یک هفته در اختیار سرمربی تیم ملی باشند و دو هفته با سرمربی تیم باشگاهی شان تمرین کنند، بنابراین هر دو طرف نیاز به اطلاعات داشتیم. این مسائل برای هر دو طرف بسیار مهم بود.

امید ابراهیمی نیز در این جلسه حضور داشت و با شما نیز برخورد گرمی کرد. به نظر می رسد همچنان رابطه خوبی با یکدیگر دارید.

امید ابراهیمی کنار ما آمد و گفت سلام مربی، او بازیکن فوق العاده ای است که در قطر می درخشد و از دیدنش بسیار خوشحال شدم. البته مشکلاتی در آغاز فصل داشت اما در ادامه بهتر شد.

شایعاتی نیز شکل گرفته که در این دیدار پیرامون بازگشت امید ابراهیمی به استقلال صحبت‌هایی رد و بدل شده است، این شایعه تا چه اندازه صحت دارد؟

نه، او قرارداد خوبی با تیم باشگاهی اش منعقد کرده است و بحث حضورش در استقلال مطرح نشد.

اما امید ابراهیمی به میزانی که در استقلال و تیم ملی درخشید و عملکرد خوبی داشت در الاهلی نتوانست بازی های قابل قبولی را به نمایش بگذارد. شاید همین موضوع باعث شود او تصمیم به بازگشت بگیرد.

من درباره اینکه او عملکرد خوبی داشت یا خیر، صحبتی نمی‌کنم. امید بازیکن خوبی است و در جام جهانی نیز بازی تماشایی را از خود به نمایش گذاشت. من فکر می کنم او همچنان به روزهای پرفروغش ادامه خواهد داد. ما از دیدن یکدیگر خوشحال شدیم و بحث مان درباره بازگشت یا عدم بازگشت او نبود. من 10 ماه با باشگاه استقلال صحبت کردم تا قرارداد ابراهیمی را تمدید کنند، مسئولان باشگاه به من گفتند کسی از استقلال جدا نمی شود اما به هر حال ابراهیمی از این تیم رفت و در حال حاضر بازیکن الاهلی است.

بسیاری از هواداران دوست دارند بدانند چه برنامه ای برای نیم فصل دارید؟

ایده های خوبی دارم اما آن را به شما نمی‌گویم (با خنده).

گفته می شود شما لیستی از بازیکنان مدنظرتان را به باشگاه داده اید تا برای جذب‌شان اقدام کنند، این بازیکنان ایرانی هستند یا خارجی؟

هر دو، یعنی چند بازیکن از ایران و چند بازیکن از سایر کشورها.

بازیکن ایرانی مدنظرتان چهره سرشناسی است؟

بله، او بازیکن معروفی است. اجازه بدهید پس از مذاکره و قطعی شدن جذب او، درباره اش صحبت می‌کنم. البته مهم نیست که او چقدر معروف است بلکه تاثیرگذاری او را ترجیح می دهم.

شایعاتی نیز شکل گرفته که اشکان دژاگه مذاکراتی با استقلال انجام داده و ممکن است در نیم فصل دوم شاگرد شما شود. این موضوع تا چه اندازه صحت دارد؟

خیر، بحثی درباره حضور اشکان دژاگه در استقلال وجود ندارد.

دوست ندارید از بازیکنان مدنظرتان اسم ببرید؟

اسم آن ها را به صورت دقیق نمی دانم (با خنده).

در چند روز گذشته درگیری های زیادی بین بازیکنان پرسپولیس و استقلال به وجود آمده، شما در گفت و گویی علیه گلر پرسپولیس نیز صحبت کردید و گفتید او نباید درباره رحمتی صحبت می کرد.

او (بیرانوند) دروازه بان فوق العاده ای است. از شنیدن صحبت های این دروازه بان علیه رحمتی شگفت زده شدم، نه رحمتی و نه هیچ‌کدام از بازیکنان استقلال درباره باشگاه پرسپولیس صحبت نکردند.

اما شما به خوبی می دانید که نخستین بار رحمتی علیه پرسپولیس صحبت کرد و همین موضوع واکنش هواداران و بازیکنان را در پی داشت.

خیر، این موضوع صحیح نیست، من فکر می کنم اینجا خانه پرسپولیس است (با خنده). نباید فراموش کرد که گاه صحنه هایی که برای ما آفساید اعلام شده برای تیم پرسپولیس گل گرفته اند و همین موضوع شائبه هایی را به وجود آورده است. من فکر می کنم هیچ‌کس درباره داوری صحبت نکرد و لزومی نداشت که پاسخی به رحمتی داده شود.

تیم ملی فوتبال ایران در حال آمادگی برای حضور در جام ملت های آسیاست. بسیاری از هواداران در فضای مجازی تصمیم گرفته اند فارغ از تمام حاشیه های کی روش، تیم ملی را حمایت کنند. نظر شما در این باره چیست؟

کی‌روش تیم بسیار خوبی دارد. بازیکنانی که در لیگ خودمان بازی می کنند بسیار خوب هستند. پنج بازیکن از استقلال و چند بازیکن از پرسپولیس دارند و کاندیدای اصلی قهرمانی آسیا هستند. امیدوارم تیم ملی ایران در جام ملت های آسیا نتایج درخشانی کسب کند و به قهرمانی برسد.
                                   
​​​​
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد