hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > ۴ عارضه خطرناک سولاریوم را بشناسیم

۴ عارضه خطرناک سولاریوم را بشناسیم

در بین همه روش‌های تغییر رنگ پوست سولاریوم روش خطرناک‌تری محسوب می‌شود. در این مطلب به بررسی این روش تغییر رنگ پوست و عوارض آن می‌پردازیم.
به گزارش خراسان، با گرم شدن هوا بعضی از افراد تصمیم به تغییر رنگ پوست خود می‌گیرند و دوست دارند چند درجه تیره‌تر شوند. برای تغییر رنگ پوست روش‌های مختلفی وجود دارد از جمله آفتاب گرفتن، استفاده از کرم‌ها و لوسیون‌های آرایشی و سولاریوم. در بین همه این روش‌ها سولاریوم روش خطرناک‌تری نسبت به دیگر روش‌ها محسوب می‌شود. در ادامه به بررسی این روش تغییر رنگ پوست و عوارض آن می‌پردازیم.
  سولاریوم چیست؟  سولاریوم در واقع یک تخت حاوی لامپ‌های برنزه‌کننده است که با تابش اشعه UV باعث برنزه شدن رنگ پوست می‌شود. سولاریوم به‌دلیل استفاده از اشعه UV دارای عوارض متعددی برای پوست است.
  عوارض سولاریوم  سرطان و پیری پوست  سرطان پوست به علت قرار گرفتن در معرض پرتوهای فرابنفش به وجود می‌آید و به شکل پیری پوست، چین و چروک پوستی و لکه‌های تیره خود را نشان می‌دهد. اگرچه علت پیری پیش از موعد پوست مشخص نیست اما قطعا مراقبت نکردن از پوست در برابر پرتوهای خطرناک فرابنفش باعث می‌شود که رشته‌های کلاژن و الاستین پوست آسیب ببیند و باعث به وجود آمدن چین و چروک و خطوط ریز و درشت روی صورت شود.
  سوختگی‌های پوست  سوختگی پوست یکی از علایم شایع آسیب دیدگی پوست و قرار گرفتن در معرض پرتوهای فرابنفش است. این اختلال معمولاً خود را به صورت قرمزی و پوسته ریزی نشان می‌دهد که  بهبود آن حداقل چند روز طول می‌کشد.
  بیماری‌های چشمی  اگر بیش از حد در برابر اشعه فرابنفش قرار بگیرید ممکن است دچار بیماری‌های چشمی چون کاتاراکت شوید.
  اختلال ایمنی  قرار گرفتن بیش از حد در معرض پرتوهای فرابنفش باعث سرکوب سیستم ایمنی بدن و سیستم دفاعی طبیعی پوست می‌شود.
امتیاز: (از رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد