hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > نگهداری بیش از ۵۰ راس گوزن زرد در سایت آزادی ایلام

نگهداری بیش از ۵۰ راس گوزن زرد در سایت آزادی ایلام

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت: سایت گوزن زرد مانشت و قلارنگ موسوم به سایت آزادی موفق‌ترین سایت در کشور است که سال گذشته ۸ میلیارد ریال برای آن هزینه شد و هم اکنون بیش از ۵۰ راس گوزن بالغ و نابالغ و تازه متولد شده در آن نگهداری می‌شوند.
«غلامرضا ابدالی» در نشست خبری اظهار کرد: احداث پاسگاه محیط بانی در منطقه تنگ تاریکه کولگ در نقطه صفر مرزی مهران با اعتبار سه میلیارد ریال یکی از اساسی ترین اقدامات سال گذشته محسوب می‌شود چرا که منطقه حفاظت شده کولگ غنی ترین زیستگاه وحوش بزرگ جثه در غرب کشور و هم مرز با کشور عراق و محل تردد شکارچیان غیر مجاز ایرانی و عراقی است.
وی گفت: احداث این پاسگاه محیط بانی باتوجه به موقعیت جغرافیایی و زیستی منطقه از اهمیت خاصی برخوردار است و ایجاد یک پاسگاه محیط بانی دیگر در همان منطقه در دستور کار قرار دارد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام تصریح کرد: تدوین طرح مدیریت جامع مناطق تحت حفاظت محیط زیست استان در مراحل پایانی خود قرار دارد و تنها منطقه دینارکوه باقیمانده، که با اتمام برنامه‌های مربوط به مناطق حوزه دینارکوه، ایلام به عنوان نخستین استان کشور است که تدوین طرح مدیریت جامع مناطق تحت حفاظت محیط زیست را به پایان می‌رساند.
ابدالی درباره هدف از تدوین طرح مدیریت جامع مناطق تحت حفاظت محیط زیست گفت: در این طرح مناطق زون‌های مختلف از جمله تفرجگاهی، شکار و صید ممنوع برای عامه مردم مشخص می‌شود و همچنین گردشگری طبیعت در مناطق تفرجگاهی هدایت شده و با حفظ عرصه‌های طبیعی خواهد بود.
وی با بیان اینکه هم اکنون مناطق تحت تحت حفاظت محیط زیست استان ۷ درصد است که هدف ارتقا و توسعه این اراضی به ۱۰ درصد است، در مورد سایت گوزن زرد مانشت و قلارنگ موسوم به سایت آزادی گفت: این سایت به عنوان موفق ترین سایت در کشور است که سال گذشته ۸ میلیارد ریال برای آن هزینه شد و هم اکنون بیش از ۵۰ راس گوزن بالغ و نابالغ و تازه متولد شده در آن نگهداری می‌شوند.
ابدالی ادامه داد: یکی از برنامه های سازمان حفاظت محیط زیست فراهم کردن شرایط برای رهاسازی این گوزن ها در محیط طبیعی حفاظت شده است و نیز علاوه بر گوزن زرد، حفاظت از گونه های نادر و در معرض خطر خرس قهوه ای، پلنگ، افعی دم عنکبوتی و نوعی پرنده در حال پیگیری است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام درباره آلاینده بودن برخی از صنایع استان، گفت:  مشکل اصلی آلایندگی این صنایع نبود سند آمایش سرزمین در گذشته بوده و فقدان این سند باعث جانمایی های غلط و غیرکارشناسی شده صنایع بزرگی چون کارخانه سیمان، پتروشیمی و پالایشگاه در حاشیه مناطق مسکونی شده که فعالیت این واحدهای تولیدی باعث ایجاد آلودگی های زیست محیطی و انسانی شده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد