hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > انسان‌ها بیشتر در چه سنی خروپف می‌کنند؟

انسان‌ها بیشتر در چه سنی خروپف می‌کنند؟

خروپف کردن پدیده‌ای رایج در بین بسیاری از افراد است، ولی احتمال رخ دادن آن در زنان و مردان از سن مشخصی به بعد بیشتر می‌شود.
میلیون‌ها نفر در سراسر جهان هنگام خواب خروپف می‌کنند و می‌توان این پدیده را یکی از رایج‌ترین عادت‌های رفتاری بین انسان‌ها دانست. خروپف کردن دلیلی مشخص دارد و بر اساس تحقیقات متخصصان از سن مشخصی به بعد احتمال خروپف کردن در خواب بیشتر می‌شود.
 
اگرچه برخی از مردم تصور می‌کنند هر نوع خروپفی خطرناک و نشانه عدم سلامتی بدن است، ولی پزشکان دلایل مشخصی برای خروپف کردن بیان کرده و برخی از انواع آن را به هیچ عنوان آسیب زننده نمی‌دانند. در ادامه مطالبی مفید در مورد خروپف کردن بیان می‌کنیم:
 

علت و زمان بروز خروپف

خروپف کردن به دلایل مختلفی نظیر سرماخوردگی، وزن بالا، بیماری‌های آلرژیک، آناتومی دهان و مصرف نوشیدنی‌های الکلی رخ می‌دهد. تحقیقات نشان داده است افرادی که اضافه وزن دارند به دلیل ضعیف شدن بافت عضلانی اطراف گردن و گلو بیشتر آمادگی خروپف کردن را دارند. همچنین گرفتگی مزمن بینی و نداشتن خواب کافی میزان خروپف کردن را بیشتر می‌کند. به طوری کلی و بر اساس آزمایش‌های صورت گرفته روی تعداد زیادی از مردم در سراسر دنیا تقریباً ۶۰ درصد از مردان و ۴۰ درصد از زنان از سن شصت سالگی شروع به خروپف کردن می‌کنند.
 
وزرش کردن، ترک سیگار، تغییر وضعیت خوابیدن، پاکسازی مجرا‌های بینی و اجتناب از مصرف الکل، قرص‌های خواب‌آور و آرامبخش‌ها به کمتر شدن و یا قطع همیشگی خروپف کمک می‌کند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد