hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > روحانی: صندوق رأی و انتخابات برای ما مهم است/ ترامپ ده‌ها بار برای مذاکره تقاضا داد

روحانی: صندوق رأی و انتخابات برای ما مهم است/ ترامپ ده‌ها بار برای مذاکره تقاضا داد

رئیس جمهور گفت: صندوق رأی و انتخابات دستاورد انقلاب مشروطه و انقلاب اسلامی بوده و برای ما مهم است.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت اظهار کرد: امام خمینی (ره) در نهضت اسلامی دنبال جنگ مسلحانه و چریکی نبود و آن‌ها راه حل اساسی نمی‌دانست بلکه حرکت اساسی را همفکر شدن و جوشش مردم می‌دانست.
روحانی با بیان اینکه ۱۴ خرداد روز بسیار غم‌انگیزی بود و صبح و عصر آن روز شرایط جدیدی را ایجاد کرد، گفت: در آن روز خداوند متانت و سکینه قلبی را برای مردم ایجاد کرده بود.
وی افزود: عصر ۱۴ خرداد تصمیم بسیار مهم و تاریخ‌سازی انجام شد که هدایت‌های قبلی امام راحل در آن تاثیر داشت. قبل از رای‌گیری نهایی برای مقام معظم رهبری، در زمان تنفس، تمام بحث‌ها این بود که شورای رهبری چند نفر باشد. من بیرون از سالن با مقام معظم رهبری درمورد تعداد اعضای شورای رهبری صحبت می‌کردم؛ اما بعد از زمان تنفس، وقتی شورایی رای نیاورد یک نقطه جدیدی در تاریخ سیاسی کشور بود.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه صندوق رأی و انتخابات دستاورد انقلاب مشروطه و انقلاب اسلامی است، گفت: راه حلی که امام برای اداره کشور داد، انتخابات بود. نباید از امام فاصله بگیریم، باید روز به روز به امام نزدیک شویم. نظریه امام این بود که مردم نقش تعیین کننده در قدرت و اداره کشور داشته باشند.
روحانی افزود: مردم باید به فرد اصلح رای بدهند؛ نه اصلح از نظر فردی، بلکه اصلح از نظر برنامه و استراتژی.
وی با بیان اینکه چرا از پیروزی‌های بزرگ ملت ایران در طی سه سال گذشته کمتر سخنی گفته می‌شود، گفت: سوال بنده این است که به چه دلیل مسئله شکست ترامپ کمتر مورد بحث قرار می‌گیرد، در حالی که وی بار‌ها در شورای عالی امنیت سازمان ملل در مقابل ایران شکست خورد تا جایی که بیشتر کشور‌ها وی را محکوم کردند.
روحانی گفت: اگر توان دولت برای اقناع کشور‌های دیگر در جهان نبود اکنون وضعیت به گونه دیگری رقم می‌خورد؛ یکی از افتخارات بزرگ ایران این است که بار‌ها و در طی سال‌های گذشته شکست را به آمریکا تحمیل کرد.
رئیس جمهور کشورمان با بیان این که امروز همه از مذاکره صحبت می‌کنند بیان کرد: خوشحالم که بالاخره دوستان بحث مذاکره را هم قبول کردند که اتفاق خوبی است؛ اهلا و سهلا این بود که بفهمید راه درست مذاکره است؛ بنابراین ما به عقب باز نمی‌گردیم و اکنون به نقطه‌ای رسیدیم که هیچ کس نمی‌تواند بگوید برجام بد بود.
رئیس جمهور گفت: اکنون و امروز پس از گذشت ۸ سال فکر‌ها یکی شده و به نظر می‌رسد که این امر پیروزی بزرگی برای ملت ایران حساب خواهد شد، چراکه ترامپ یکی از مسئولان شرق جهان را به خدمت رهبر معظم انقلاب فرستاد تا تقاضای مذاکره را مطرح کند.
وی بیان کرد: ترامپ بار‌ها از طرق مختلف از بنده تقاضای مذاکره کرد و این آگاهی و بیداری صبر و مقاومت مردم بود که باعث چنین پیروزی شد و اکنون که مذاکرات به خوبی پیش می‌رود به دلیل آگاهی مردم است.
روحانی افزود: دولت برای کسری بودجه خود حتی یک ریال از پایه پولی استفاده نکرد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد