hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان| 30 درصد از املاک کشور با حمایت مالي بانک مسکن ساخته‌شده است

گلستان| 30 درصد از املاک کشور با حمایت مالي بانک مسکن ساخته‌شده است

مدیر شعب بانک مسکن استان گلستان در آستانه فرارسیدن هشتادمین سالگرد تأسیس این بانک در دیدار با جمعی از اصحاب رسانه به بیان گزارشي از اقدامات انجام‌شده پرداخت و در اين خصوص اظهار داشت؛

بانک مسکن متناسب با شرایط اقتصادی جامعه و مردم تلاش کرده تا محصولات متنوعي را بر اساس نیازهاي اقشار متوسط جامعه ارائه کند.

 محمد غفوریان با اشاره به سیاست‌های بانک مسکن در حوزه مسکن و ساختمان تأکید کرد؛ افزون بر 30 درصد از املاک کشور با مساعدت و حمایت مالي بانک مسکن تأمین و ساخته‌شده است و طی سال‌های متمادی این بانک به‌عنوان بازوی توانمند دولت و وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن ایفاي نقش کرده است.

غفوریان به افزایش قدرت وام‌دهی بانک اشاره کرد و گفت: یکی از سیاست‌های بانک مسكن در حوزه تسهيلات، افزایش دوره بازپرداخت است و در اين راستا، حمایت از مسکن‌سازان حرفه‌ای، حمایت از الگوی مصرف، توجه و حمايت از بافت‌های فرسوده و بازآفريني شهري به‌عنوان سیاست‌های اصلي بانك است و توجه به تأمین مسکن اقشار متوسط جامعه به‌عنوان اولویت در دستور کار قرار دارد.

 مدیر شعب بانک مسکن گلستان عنوان كرد؛ مانده تسهيلات بانك مسكن استان 25 هزار ميليارد ريال است و حدود 110 هزار فقره تسهيلات زنده در استان داريم و این تعداد ازلحاظ آمار بالاترین رقم در شبكه بانكي استان است. لازم به ذكر است، فقط در 8 ماهه نخست امسال حدود 1500 میلیارد ریال در قالب 3700 فقره تسهيلات در استان پرداخت‌شده و این رقم در سطح کشور به 341 هزار فقره تسهیلات پرداختی با ميزان 125 هزار ميليارد ريال بوده است.

غفوریان به طرح مسکن مهر اشاره و با تأکید بر فراز و فرودهایی که در این طرح وجود داشته، از آن با نگاه مثبت یادکرد و افزود: در این طرح 43 هزار فقره تسهیلات مسکن در استان پرداخت‌شده که از این تعداد 38 هزار فقره آن تعیین تکلیف و از 5 هزار فقره باقی مانده نيز 2 هزار و 370 واحد در حال تكميل و پرداخت است.

مدیر شعب بانک مسکن گلستان با اشاره با اهداف بانک در تأمین مسکن و حمایت از خانه‌دار شدن اقشار متوسط مردم، از برنامه‌های بانک در این راستا یادکرد و گفت: اعطاء تسهیلات 120 ميليون توماني به زوجین در حساب صندوق مسكن یکم، پرداخت تسهیلات بافت فرسوده بدون پس‌انداز به متقاضيان و نیز طرح واریز و پس‌انداز ماهیانه 38 هزار تومان در طرح مسكن جوانان در سال اول به مدت 5 تا 15 سال که تسهیلاتي با نرخ 9 درصد و دوره بازپرداخت 20 ساله دریافت خواهند کرد، ازجمله طرح‌های بانك مسكن است.

او به افزایش منابع بانک به‌عنوان یک پشتوانه مالي مستحكم و نيز پرهیز بانك مسكن از ورود به بازی نرخ‌های سود اشاره كرد و افزود: نرخ بهای تمام‌شده پول در بانک تا 4 درصد کاهش‌یافته و این با اجرای طرح‌های تشویقي برای مشتریان و نيز افزایش منابع و جلب اطمینان و اعتماد مردم و مشتریان عزیز حاصل‌شده است.

محمد غفوريان همچنين از موضوع تأمین مسكن به‌عنوان یک اصل مهم در ايجاد آرامش خانواده‌ها یادکرد و گفت: بانك مسكن با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در تلاش است تا با اعطاء بيشترين سقف تسهيلات، کمترین نرخ سود و طولانی‌ترین دوره بازپرداخت به تأمین مسکن خانواده‌ها كه تأمین‌کننده آرامش و آسایش آن‌ها باشد کمک کند.

مدير شعب استان گلستان تصريح كرد؛ در سال جاري، بانك مسكن استان حدود 700 فقره تسهيلات ازدواجي با مبلغ 110 ميليارد ريال به زوجين جوان پرداخت کرده است، كه زوجين می‌توانند تسهيلات ازدواج دريافتي خود را در حساب صندوق مسكن يكم سپرده‌گذاری کرده و پس از طي تنها دو سال انتظار، مبلغ 120 ميليون تومان تسهيلات خريد و يا ساخت مسكن دريافت نمايند و دغدغه تأمین مسكن آينده خود را به آرامش خيال و آسودگي خاطر تبديل کنند.

او در ادامه به طرح بخشودگی جرائم تسهیلات مشتریان اشاره کرد و گفت: طي آخرین بخشنامه صادرشده، هم‌وطنانی كه تسهيلات حوادث غیرمترقبه و مسكن روستايي دريافتي آنان (تا سقف يك ميليارد ريال) تا پايان سال 95 به طبقات غیر جاری انتقال‌یافته است، در صورت تسويه بدهي خود به‌صورت نقدي و يكجا در شعبه مربوطه، سود تسهيلات و جريمه دیرکردشان بخشیده می‌شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد