hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > نیکزاد: نیازی نیست ضامن متقاضیان کارمند باشد

نیکزاد: نیازی نیست ضامن متقاضیان کارمند باشد

نماینده هشترود از الزام بانک‌ها برای ارائه کارمند ضامن جهت دریافت وام ازدواج خلاف قانون تعیین شده، انتقاد کرد.
 سید حمزه امینی نماینده هشترود و چاراویماق در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی تذکری به دولت و وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: امام خمینی(ره) می‌فرمایند آمده‌ام که بزرگواری شما را حفظ کنم. یک جوان با شخصیت مؤمن با هزار امید ازدواج می‌کند و زمان مراجعه برای گرفتن وام، اولین شرط بانک این است که باید کارمند ضامن بیاورید.
وی افزود: در شهرستان‌های محروم مانند چهاراویماق و هشترود چند کارمند وجود دارد؟ مجلس تصریح کرده که بانک‌ها نباید کارمند ضامن بگیرند و فقط یک شخص معتبر با چک و سفته معتبر بانکی معرفی شود.کجای این کار حفظ بزرگواری و کرامت جوانان عزیز است؟ یک باره دولت بگوید وام ازدواج و قرض‌الحسنه نمی‌دهیم!
در ادامه علی نیکزاد نایب رئیس اول مجلس که اداره صحن علنی را بر عهده داشت، گفت: براساس قانون بودجه ۱۴۰۰ وام ازدواج باید با اعتبارسنجی یا دریافت ضامن و سفته به متقاضیان اعطا شود و نیازی نیست ضامن مذکور کارمند باشد یا اگر این ضامن‌ها هم تأمین نشود، باید از محل سهم دریافت کننده از هدفمندی یارانه‌ها برداشت صورت گیرد.
نایب رئیس اول مجلس اضافه کرد: این مصوبه مجلس لازم الاجرا و قانونی است. برای پسران ۲۵ سال و دختران ۲۳ سال هم ۱۰۰ میلیون تومان اختصاص داده شده است و سنین بالاتر هم ۷۰ میلیون تومان وام دریافت خواهند کرد. کمیسیون برنامه و بودجه و آقای حاجی بابایی می‌توانند در صورت لزوم پیگیر باشند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد