hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > اخبار ویژه > فیلم درگیری محمد باسط درازهی با یک کارمند و مردم

فیلم درگیری محمد باسط درازهی با یک کارمند و مردم

فیلم درگيری فيزيكی و لفظی محمد باسط ‌درازهی، نماينده مجلس با مردم و يك كارمند(با پوزش از مخاطبان به دلیل الفاظ نامناسب این فیلم)
رویداد ایران: روز گذشته فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که در آن محمد باسط درازهی نماینده مردم سراوان با توهین شدید به یک کارمند بانک از الفاظ بسیار نامناسبی استفاده می‌کند و پس از آن از سوی مردم از بانک اخراج می‌شود.

فیلم درگیری محمد باسط درازهی، نماینده سراوان با مردم

کارمند بانک در این فیلم بدون نگرانی از جایگاه وی، روی اجرای درست مسئولیت تاکید می‌کند. از سوی دیگر همین کارمند با زیاده روی و دخالت افراد دیگر نسبت به این نماینده هم برخورد می‌کند.
انتشار این فیلم در کنار سایر فیلم‌هایی که از برخی وزرا، نمایندگان و مسئولان منتشر شده و در آنها مردم مورد تمسخر، توهین یا تحقیر قرار می‌گیرند، بار دیگر لزوم توجه به اخلاق در حوزه سیاست و اخلاق سیاسی و خکمرانی را مورد تاکید قرار می‌دهد. با اینکه هنوز واکنشی از سوی محمد باسط درازهی به انتشار این فیلم منتشر نشده است، اما فارغ از توجیهات و دلایلی که معمولا پس از چنین رویدادهایی در صدد لاپوشانی و جبران اشتباه اصلی هستند، باید توجه داشت که نماینده سراوان که عملا به عنوان نماینده همه مردم در مجلس حضور دارد به تعبیری باید عصاره فضائل ملت باشد. یعنی در همه امور بتواند به عنوان الگوی مردم قرار بگیرد. از سوی دیگر تمامی اعتبار و ارزش مسئولان به نمایندگی و خدمتگزاری به مردم است. بدون این جایگاه ارزشمند، از حیث عمومی مسئولان فاقد برتری و توجه خاصی از سوی جامعه خواهند بود.
نماینده سراوان نه نخستین مسئولی است که در موقعیت‌های گوناگون در برابر آزمایش واقعی اعتقاد و احترام به مردم قرار می گیرد نه آخرین آنها. مهم آن است که مردم هم با توجه بیشتر به حقوق و تکالیف عمومی خود، جلوی هر گونه زیاده خواهی، برتری طلبی و سوءاستفاده‌های کوچک و بزرگ را بر روی همه کسانی که به پشتوانه مردم اعتبار می‌گیرند، سد کنند. همچنین شهروندانی مانند این کارمند بانک مورد تقدیر مردم و نهادهای مردمی قرار گیرند که با الگوسازی درست بتوان شاهد گسترش فرهنگ مبارزه با زیاده طلبی عده‌ای از مسئولان بود. همچنین هزینه اجتماعی رفتارهای ناهنجار آنقدر اضافه شود که کسی توان بی توجهی به آن را نداشته باشد.(منبع فیلم:فرهیختگان)
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
  1. ایرانی
    26 آذر 1397 23:08
    متأسفانه لیست های امید سراسر کشور در دوره قبل عتیقه های فراوانی را از این دست به مجلس و شورای شهر فرستاد. از خانم گربه باز شورای شهر تهران! گرفته تا خانمی که بخاطر سر کردن چادر به درد گردن مبتلا شده! تا آقایی که گفته مردم از افزایش قیمت بنزین استقبال میکنن! خدا عاقبت انتخابات سال آینده مجلس رو بخیر کنه با لیست های امید...
  2. 28 آذر 1397 13:56
    علی علیزاده تحلیلگر سیاسی گفت: اردنگی بزرگتری درانتظار نماینده سراوان است.

    آقای علیزده،
    تشویق اردنگی مناسب شخصیت شما نیست، حق طلبی روش دیگری دارد،
    وقتیکه مرحوم گاندی شنید پیروانش چند سرباز انگلیسی را کشته اند خودش را زندانی کرد، همان شیر بز را که قوت لایموتش بود نخورد و گفت: ننگ دارم که هندی ام و هموطن شما هستم.
    سرور گرامی،
    تنها راه نجات کشور اتحاد ماست که همصدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
    1-  مذاکره با آقای ترامپ برای دفع تهدیدات خارجی،
    2-  به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی،
    با تشکر از توجه شما،