hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > کمبود ۲۰۰۰ مگاوات برق در استان اصفهان ؛ هر ماینر ۵ برابر یک خانه برق مصرف می‌کند

کمبود ۲۰۰۰ مگاوات برق در استان اصفهان ؛ هر ماینر ۵ برابر یک خانه برق مصرف می‌کند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: هر سال ۲ هزار مگاوات در استان کمبود برق داریم و امسال هم نیاز به سرمایه‌گذاری برای احداث نیروگاه جدید و پاسخگویی به رشد بار وجود دارد و در راستای این کمبود بار وزارت نیرو باید اقدام کند.
منصور شیشه‌فروش با بیان اینکه ماینرها در یک ساعت 1350 وات در 24 ساعت 32.4 کیلووات ساعت و در ماه هزار کیلو وات ساعت برق مصرف می‌کنند، اظهار داشت: با در نظر گرفتن 200 کیلو وات ساعت الگوی مصرف برق خانگی یک ماینر می‌تواند به میزان 5 خانه برق مصرف کند. 
وی افزود: شرکت‌های برق به طرق مختلف افراد متخلف که استفاده غیرمجاز از شبکه برق را داشته‌اند و انشعاب برق مجاز بدون داشتن مجوز معتبر اقدام به استخراج رمز ارز می‌کند را شناسایی می‌کند و نسبت به قطع جریان برق و اخذ هزینه مصرفی و خسارت وارده و معرفی متخلفان به مراجع قضایی اقدام می‌کند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در زمان خرید و فروش و یا اجاره املاک مسکونی و تجاری که دارای انشعاب برق هستند، توصیه می‌شود طی اخذ تسویه حساب کتبی از شرکت توزیع برق از صحت تجهیزات موجود برق و عدم استفاده انشعاب موجود برای تولید رمزارز اطمینان حاصل کنند.
وی با اشاره به اینکه در صورت اطمینان از محلی که به تولید رمز ارز اقدام کرده برای پایداری شبکه به شماره 1521 اطلاع داده شود، بیان کرد: پاسخگویی به موارد حقوقی هر مکان با مالک انشعاب است بنابراین مالکان می‌توانند برای اطمینان از عدم حضور دستگاه‌های استخراج ماینر در هر لحظه با تقاضای تست اندازه‌گیری وسایل برقی از طریق شماره تلفن 1521 از وضعیت موجود اطلاع پیدا کنند.
علت افزایش ناگهانی برق باید بررسی شود
شیشه‌فروش با تأکید بر اینکه هرگونه افزایش ناگهانی مصرف برق و افزایش هزینه مصرفی برق احتمال وجود ماینر را نشان می‌دهد که نیاز است علت افزایش مصرف برق بررسی شود، تصریح کرد: جلسه مدیریت بحران انرژی با حضور بخش‌های مختلف برگزار شد و برنامه مدیریت اضطراری مصرف برق در تابستان 1400 ابلاغ شد.
وی ادامه داد: هر سال 2 هزار مگاوات در استان کمبود برق داریم و امسال هم نیاز به سرمایه‌گذاری برای احداث نیروگاه جدید و پاسخگویی به رشد بار وجود دارد و در راستای این کمبود بار وزارت نیرو باید اقدام کند.
شیشه‌فروش با بیان اینکه به ادارات برق تأکید کرده‌ایم جداول خاموشی‌ها را باید از قبل در بخش‌های صنعت، صنفی، اداری و خانگی اعلام کند، گفت: مقرر شد ادارات برق بازرسی مصرف برق را انجام دهند.
وی با اشاره به اینکه اداره برق مکلف شد کاهش 50 درصدی مصرف برق در ادارات را کنترل کند، بیان کرد: مانور تعیین سهمیه انرژی و ارائه گزارش روزانه مصرف برق به استانداری برگزار می‌شود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تأکید بر سرویس کولرهای آبی و گازی و استفاده از کولر آبی در دور کم بیان کرد: بر اساس مصوبات دمای کولر گازی بر روی درجه 24 تنظیم شود و دیزل ژنراتورها باید وارد شبکه شود و هر اداره‌ای مدیر انرژی را مشخص کند.
تا پایان سال 28 مگاوات انرژی خورشیدی در اصفهان تولید می‌شود
وی تصریح کرد: در استان اصفهان تاکنون در راستای تولید سیستم‌های نوین برق اقداماتی انجام شده، از نظر انرژی بادی یک واحد 660 کیلوواتی در کوه صفه اصفهان ایجاد شده است و از انرژی بادی برق تولید می‌کند؛ انرژی خورشیدی 18 مگاوات در استان موجود است و تا پایان سال 28 مگاوات در شهرهای اردستان، کاشان، جرقویه اضافه خواهد شد.
شیشه‌فروش با بیان اینکه مقرر شد پلیس نیروهای خود را برای کنترل ترافیک بیشتر کند، خاطرنشان کرد: شهرداری اصفهان باید برای نصب سیستم‌های یو پی اس برای چراغ‌های راهنما اقدام کند و تاکنون 40 یو پی اس خریداری شده و 95 درصد از چراغ‌ها ال ای دی شده تا برق چهارراه‌ها از طریق یو پی اس تامین شود.
وی با بیان اینکه دو شرکت توزیع برق در استان اصفهان داریم، گفت: شهرستان اصفهان یک میلیون و 219 هزار مشترک و شرکت توزیع استان اصفهان یک میلیون 534 هزار مشترک دارد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه در استان اصفهان نیروگاه‌های حرارتی، سیکل ترکیبی، نیروگاه گازی و نیروگاه‌های شرکت فولادمبارکه و ذوب آهن وجود دارد، بیان کرد: در چند روز گذشته اختلال در تردد به وجود آمده و بیش از 140 نفر در آسانسور در این سه روز گیر کردند.
وی با اشاره به اختلال در امتحانات نهایی به دلیل قطعی برق افزود: به دلیل قطعی برق بدون اطلاع قبلی خسارت در بعضی از صنایع تولیدی وارد شد بنابراین مقرر شد شرکت برق از قبل پیامک دهد و هماهنگی با آموزش و پرورش انجام دهد تا مشکلی برای امتحانات ایجاد نشود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد