hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > شیوع کرونای هندی و آفریقایی در سمنان صحت ندارد

شیوع کرونای هندی و آفریقایی در سمنان صحت ندارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: تاکنون هیچ موردی از ویروس جهش یافته هندی و آفریقایی در جمعیت زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان مشاهده نشده است.

نوید دانایی ، با اشاره به اقدامات دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان برای پایش و بیماریابی فعال در زمینه کشف بیماران مبتلا به سویه‌ها و جهش‌های جدید کرونا اظهار داشت: علی‌رغم رصد و پیگیری تمامی اتباع خارجی مقیم در استان سمنان یا مسافران خارجی که به این استان سفر کرده‌اند، تاکنون موردی از ابتلا به کرونای هندی و آفریقایی در استان سمنان مشاهده نشده است.

وی با اشاره به درگیر شدن بسیاری از شهرهای کشور با گونه‌های جهش یافته کرونا ویروس تصریح کرد: شهروندان استان سمنان باید مراقبت کنند تا این استان به خیز جدیدی از بیماری کرونا از نوع هندی و آفریقایی مواجه نشود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان با اشاره به روند مقابله با شیوع بیماری کرونا در مرکز و غرب این استان اظهار داشت: در حال حاضر روند شیوع بیماری با شیب کند در حال نزول است ولی کماکان موارد جدید ابتلا به کرونا در استان سمنان وجود دارد و بنابراین چرخه شیوع این بیماری هنوز در این استان قطع نشده است.

دانایی اضافه کرد: با توجه به روند بیماری می‌توانیم بگوییم تا حدودی از پیک چهارم عبور کرده‌ایم.

وی در پاسخ به پرسشی در مورد احتمال وقوع جدیدی از ابتلا به بیماری کرونا در استان سمنان با توجه به پیدایش نشانه‌هایی از افزایش ابتلا به برخی نقاط کشور خاطرنشان کرد: در مورد شروع پیک پنجم نمی‌توانیم قضاوت دقیقی انجام دهیم و با توجه به روند افزایشی در برخی استان‌ها، در صورت ساده‌انگاری و عدم رعایت پروتکل‌ها و برگزاری تجمعات، احتمال دارد پیک جدید این بیماری اتفاق بیفتد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان اضافه کرد: به عبارت دیگر وقوع پیک پنجم همه‌گیری کرونا در کشور و استان سمنان وابسته به رفتار تک‌تک ماست.

دانایی افزود: توصیه اکید به مردم جلوگیری از عادی انگاری و رعایت مستمر پروتکل‌های بهداشتی و عدم حضور در تجمعات است که این توصیه، هم باعث بیمار نشدن شهروندان می‌شود و هم کمکی بزرگ به کادر بهداشت و درمان خواهد شد تا با کم شدن تعداد بیماران، خستگی از تن بزدایند و این بهترین کمک است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد