hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > سیر نزولی کرونا در خراسان رضوی / استان در وضعیت شکننده قرار دارد

سیر نزولی کرونا در خراسان رضوی / استان در وضعیت شکننده قرار دارد

 استاندار خراسان رضوی از سرعت سیر نزولی کرونا در استان خبر داد و گفت: علی‌رغم شرایط مطلوبی که از نظر کرونا وجود دارد اما همچنان وضعیت استان از این حیث شکننده است.

محمدصادق معتمدیان در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان که در محل دفتر استاندار برگزار شد، اظهار کرد: خراسان رضوی از نظر شیوع شرایط مطلوبی دارد و پیک چهارم کرونا در استان سیر نزولی پیدا کرده است اما همچنان در شرایط شکننده‌ای قرار داریم.

استاندار خراسان رضوی افزود: علی‌رغم روند کاهشی فوتی‌ها، در بحث نظارت‌ها باید نگاه ویژه‌ای وجود داشته باشد و نظارت بر اصناف و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آن‌ها با جدیت دنبال شود تا در هفته‌های آینده شاهد افزایش سرعت این روند کاهشی باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در جریان سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان، چند نگرانی از جمله ورود ویروس هندی از مناطق شرقی کشور و موضوع حاشیه شهر مطرح شد که می‌طلبد این مسئله در کمیته علمی مورد نقد و بررسی قرار گیرد.

معتمدیان افزود: احتمال دارد ویروس هندی از طریق کشورهای افغانستان و پاکستان از مسیر استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان وارد کشور شود و به دلیل مراودات این استان‌ها با خراسان رضوی ممکن است در استان نیز شیوع پیدا کند. لذا باید حتماً تدابیر لازم اندیشیده شود.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در حال حاضر ۱۳ شهر نارنجی و ۲۰ شهر زرد در استان وجود دارد.

وی ضمن قدردانی از حضور میدانی بسیار خوب نیروی انتظامی در ایام تعطیلات عید فطر عنوان کرد: فرمانداران همکاری لازم را با نیروی انتظامی در اجرای محدودیت‌ها در شهرستان‌ها داشته باشند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد