hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس| شهروندان نایبان اصلی شهرداری هستند

فارس| شهروندان نایبان اصلی شهرداری هستند

شهردار شیراز در بازدید سرزده از شهرداری منطقه ۱۰تاکید کرد: معتقدیم شهروندان نائبان اصلی شهرداری هستند و ما به نمایندگی از مردم و برای مردم کار می‌کنیم. این دیدگاه برای مجموعه مدیریت شهری یک رویکرد استراتژیک است.


حیدر اسکندرپور ضمن تاکید بر اینکه تکریم ارباب رجوع باید رویکرد اصلی ما در خدمت رسانی باشد، اعلام کرد: ضروری است که مردم داری و احترام به مراجعین دو اصل مهم اخلاقی برای همه کارکنان مجموعه شهرداری باشد، چون درآمد شهرداری از طریق پرداختی های شهروندان حاصل می شود و از این رو آنها باید از مجموعه شهرداری رضایت داشته باشند.

او در این بازدید ضمن انتقاد از نحوه برخورد برخی از کارکنان شهرداری با شهروندان گفت: حوزه های مختلف مجموعه مدیریت شهری و کارکنان آنها به صورت محسوس و غیرمحسوس نظارت و میزان رضایت مندی شهروندان از آنها ارزیابی می شود.

شهردار شیراز با تاکید بر اینکه بر شهرداران مناطق با استفاده از روش های مختلف، نظارت و آنها را براساس شاخص های متفاوت همچون مردم داری، تخصیص، توانایی تصمیم گیری، برخورد مناسب با کارکنان و تکریم ارباب رجوع و ... ارزیابی می کنیم، افزود: مهندس احمد زاده شهردار پیشین منطقه 9 و شهردار جدید منطقه 10 توانست در این ارزیابی ها رتبه نخست را کسب کند. همچنین طی ارزیابی های صورت گرفته در اسفندماه سال پیش، شهرداری منطقه 9 از جمله مناطقی بود که شهروندان از آن رضایت داشتند.

مهندس اسکندرپور با بیان اینکه مهمترین مشخصه شهردار جدید منطقه 10 برنامه محوری است، گفت: نگاه مبتنی بر برنامه محوری، برنامه ریزی در سطوح مختلف برای بازه های زمانی متفاوت و عملگرایی منجر به ترسیم نقشه راه خدمت رسانی و ارائه برنامه کاری برای آینده می شود و در نتیجه کل مجموعه به صورت یکپارچه و همگن در راه رسیدن به اهداف تبیین شده تلاش می کنند. داشتن یک برنامه اجرایی با افقی روشن در دستور کار شهرداران در یک بازه زمانی پنج ساله در دستور کار قرار گیرد.

او با اشاره به اینکه کمترین میزان درخواست استعلام از معاونت شهرسازی از سوی شهرداری منطقه ۹ بود، خاطرنشان کرد: این موضوع نشان می دهد که شهردار و معاون شهرسازی منطقه با تصمیم گیری به موقع و مناسب موجب کاهش بوروکراسی اداری، تکریم ارباب رجوع، کاهش زمان پاسخگویی به شهروندان و حفظ کرامت آنها شده اند. لذا شهرداری منطقه 10 نیز با توجه به این سابقه کاری باید در این مسیر قدم بگذارد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد