hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > سعیدی: افراد بر حسب ضرورت به توکیو اعزام خواهند شد

سعیدی: افراد بر حسب ضرورت به توکیو اعزام خواهند شد

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: معیارهای فنی فدراسیون قایقرانی ملاک انتخاب ملایی یا نصیری در المپیک ۲۰۲۰ توکیو خواهد بود.
 کیکاوس سعیدی در خصوص آخرین وضعیت کاروان ایران برای حضور در المپیک توکیو گفت: روند آماده سازی کاروان المپیک توکیو به صورت مستمر و هدفمند رو به جلو ادامه دارد و امور کاروان توسط سرپرست کاروان و مرکز نظارت بر تیم‌های ملی با جدیت دنبال می‌شود.
وی در خصوص برگزاری المپیک توکیو عنوان کرد: بر اساس آخرین شواهد المپیک با شرایط و پروتکل‌ها برگزار خواهد شد و از سوی IOC و ستاد برگزاری بازی‌ها این شرایط اعلام شده است.
دبیرکل کمیته ملی المپیک در خصوص ترکیب کاروان ایران در المپیک یادآور شد: تا اواخر خرداد که سهمیه‌ها قطعی خواهد شد، می‌توانیم ترکیب کاروان را اعلام کنیم. هنوز برخی فدراسیون‌ها برنامه‌های کسب سهمیه را در پیش دارند. تکواندو، کاراته، تیراندازی با کمان و قایقرانی هنوز شانس کسب سهمیه دارند. در وزنه‌برداری قطعا دو سهمیه داریم.
سعیدی  افزود: با همت وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون پزشکی- ورزشی کار واکسیناسیون ورزشکاران نیز انجام شده است.
وی در پاسخ به این سوال که آیا بودجه جدیدی برای فدراسیون‌ها واریز خواهد شد، گفت: فعلا واریزی جدیدی در دستور کار نیست ولی رویکرد هیئت اجرایی و صالحی‌ امیری این است که قبل از المپیک بودجه فدراسیون‌ها را پرداخت کنیم و این موضوع با جدیت از سوی رئیس کمیته ملی المپیک دنبال می‌شود. حقوق ورزشکاران و مربیان و پول بورسیه‌ها تا اواخر سال 99 پرداخت شده و منتظر اخذ بقیه گزارش‌ها هستیم تا سهم بورسیه 4 ماهه بعدی یعنی بهمن 99 تا اواخر اردیبهشت را بپردازیم. این کار توسط واحد همبستگی دنبال می‌شود.
سعیدی با اشاره به کسب سهمیه شصت و یکم کاروان ایران توسط تکواندوکار بانوی ایران گفت: کسب سهمیه ناهید کیانی در تکواندو را تبریک می‌گویم و تعداد بانوان حاضر در کاروان به 8 نفر رسید. در کاراته هم احتمال کسب سهمیه وجود دارد. فکر می‌کنم تعداد سهمیه‌های المپیک توکیو بیشتر از ریو باشد. در ریو 63 سهمیه در 14 رشته کسب شد که 62 نفر اعزام شدند. امیدوارم در این دوره به لحاظ کیفی عملکرد مطلوب‌تری داشته و از نظر کمی نیز نسبت به المپیک گذشته بهتر باشیم.
دبیرکل کمیته ملی المپیک در خصوص درخواست ستاد برگزاری المپیک از کمیته المپیک کشورها برای کاهش تعداد مهمانان تاکید کرد: بعد از مشخص شدن ترکیب قطعی کاروان، کادر سرپرستی و مهمانان در ترکیب کاروان قرار می‌گیرند. با توجه به توصیه IOC برای محدود شدن تعداد همراهان این ملاحظات را در  کمیته ملی المپیک کشورمان مد نظر قرار دادیم. با نظارت صالحی‌ امیری و ستاد عالی بازی‌ها و اشراف سجادی، عزیزانی در ترکیب کاروان قرار می‌گیرند که بر حسب ضرورت باید روانه این رویداد شوند.
سعیدی در خصوص اینکه آیا کمیته ملی المپیک در بحث انتخاب بین نازنین ملایی و بهمن نصیری در رشته روئینگ برای حضور در المپیک ورود کرده و آیا بحث افزایش تعداد بانوان کاروان و یا بحث فنی برای این انتخاب در اولویت قرار دارد، گفت: هر دو برای ما عزیز هستند و زحمت کشیدند و به همه عزیزانی که سهمیه گرفتند و چه کسانی که موفق به کسب سهمیه نشدند خسته نباشید می‌گویم. برای ما فرقی ندارد و معیارهای فنی فدراسیون ملاک انتخاب از بین این دو قایقران خواهد بود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد