hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > قیمت آزاد انسولین چند است؟

قیمت آزاد انسولین چند است؟

مسئول اداره نظارت بر امور دارویی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از وضعیت مناسب توزیع انسولین در خراسان جنوبی نسبت به کشور خبر داد و گفت: قیمت آزاد انسولین با توجه به نوع آن متفاوت است، اما قیمت پایه ۳۰ الی ۳۵ هزار تومان در نظر گرفته شده است.
علی راستی در گفت‌وگو با ایسنا در مورد شایعه کمبود انسولین در استان، اظهار کرد: در مورد تهیه نمونه خارجی انسولین گلارژین و لانتوس کمبود داریم، اما نمونه ایرانی آن با کیفیت خوب در بازار موجود است.
وی افزود: انسولین در کشور با کمبود مواجه است، اما شرایط در خراسان جنوبی مناسب و مطلوب است و برای رفع مشکل کمبود نوومیکس در شهرستان‌ها نیز تمامی سهمیه استان را به شهرستان‌ها اختصاص داده‌ایم.
مسئول اداره نظارت بر امور دارویی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه اختصاص انسولین به استان به صورت پیاپی و مستمر صورت می‌گیرد و جای نگرانی نیست، تصریح کرد: قیمت آزاد انسولین با توجه به نوع آن متفاوت است، اما قیمت پایه ۳۰ الی ۳۵ هزار تومان در نظر گرفته شده است.
راستی با بیان اینکه ۹۰ درصد این قیمت را بیمه پرداخت می‌کند، افزود: هنوز نمونه ایرانی انسولین در خراسان جنوبی وجود دارد و کمبودی از این بابت نداریم.
وی یادآور شد: نمونه ایرانی انسولین به صورت هفتگی بین داروخانه هلال احمر و داروخانه‌های شبانه‌روزی در شهرستان‌های استان توزیع می‌شود و مردم می‌توانند انسولین مورد نیاز خود را تأمین کنند.
مسئول اداره نظارت بر امور دارویی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خاطرنشان کرد: هم اکنون خراسان جنوبی، ۱۷ هزار و ۶۴۰ نفر مبتلا به بیماری دیابت دارد و این آمار در حال افزایش است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد