hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > طاهری: هجمه زیادی به باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس وارد می‌شود

طاهری: هجمه زیادی به باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس وارد می‌شود

مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس درباره بازنده شدن تیم‌های ایرانی در پرونده‌های خارجی توضیحاتی را بیان کرد.
علی اکبر طاهری، مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس،  درباره علت بازنده شدن تیم‌های ایرانی در پرونده‌های حقوقی فیفا، اظهار کرد: باشگاه به تعهدات خود عمل نمی‌کند و بازیکن یا مربی شکایت کرده  و فیفا هم حکمی صادر می‌کند و این دلیل نمی‌شود که باشگاه در پرونده‌های حقوقی شکست خورده است. به هر حال باشگاه موظف است حق و حقوق نفرات خود را بدهد.
او ادامه داد: به نظرم برخی از افراد هجمه به  باشگاه‌های دولتی به خصوص استقلال و پرسپولیس وارد می کنند؛ در صورتی که باشگاه  خصوصی تراکتور در پرونده استوکس و اروین محکوم شده است، اما هیچ کس درباره این موضوع صحبت نمی‌کند. باشگاه‌های دولتی قبل از ورود ما به عرصه مدیریت پولی نداشتند؛ یک سری درآمد‌ها را از جمله حق پخش تلویزیونی و تبلیغات محیطی هم به باشگاه‌ها نمی‌دهند و برای سرمربی تیم ملی هزینه می‌کنند. باشگاه‌ها پول ندارند و پرداخت پول به بازیکن و مربی را به تعویق می‌اندازند و خارجی‌ها  در مراجع قضایی شکایت می‌کنند، حق و حقوق خود را می‌گیرند و این طور نیست که آن‌ها برنده شده و باشگاه بازنده می‌شود.

برخی از مدیران تعهدات خارج از توان خود قبول می کنند 

طاهری افزود: زمانی باشگاه پرسپولیس باید از یک سری بازیکنان  شکایت می‌کرد، اما این کار را نکرد. خارجی‌ها حق و حقوق خود را می‌گیرند و این طور نیست که آن‌ها در پرونده‌های حقوقی برنده شده اند. پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه‌های خصوصی هم  بسته است. باشگاه‌های دولتی را فقیر می‌کنند و نمی‌توانند تعهدات خود را انجام بدهند. البته برخی از مدیران هم تعهدات خارج از توان خود  را برای مدیر بعدی تقبل می‌کنند.

کمک مالی هواداران باید قانونمند شود 

مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس درباره علت درخواست کمک مالی باشگاه‌ها از هواداران خود، گفت: همه جای دنیا این موضوع وجود دارد و باشگاه‌های بارسلونا و رئال مادرید هم از هواداران خود پول می‌گیرند. به نظرم کمک هواداران را باید قانونمند کرد. هواداران مالک اصلی باشگاه هستند و در برخی از باشگاه ها،  طرفدارانشان تامین مالی می‌کنند و این موضوع طبیعی است. البته نباید به این صورت باشد که مدیر باشگاه با پول هوادار خانه و ماشین برای خودش بخرد و این فرهنگ بدی است. باشگاه اقتدار خود را باید نشان بدهد و مدیر برای پرداخت پاداش نباید از هوادار پول بگیرد.

نظامنامه ورزش ما ضعیف است 

او درباره علت ثبت نام مدیران ناکارآمد برای پست‌های ریاست فدراسیون‌ها، بیان کرد: نظامنامه  ورزش ما  ضعیف است و اگر این نظامنامه دارای فایل اطلاعاتی از سوابق مدیران  باشد، خیلی از مشکلات حل می‌شوند. من همان موقع پیشنهاد این طرح را دادم  که  اعضای هیئت مدیره باشگاه‌ها از وزارت ورزش و جوانان تاییدیه بگیرند که صلاحیت دارند یا نه! متاسفانه برخی از مدیران سوابق بدی دارند و بعد از آن مشکلات حقوقی پیدا می‌کنند.
طاهری درباره انتقال پرداخت بدهی‌ها به مدیر بعدی، گفت: مجمع باشگاه‌ها مسئول اصلی این موضوع هستند. شاید اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل بخواهند تعهدات زیادی قبول کنند، اما مجمع باید جلوی این موضوع را بگیرد. متاسفانه باشگاه‌های ما به جز استقلال و پرسپولیس مجمع ندارند. وزارت ورزش و جوانان، رئیس مجمع باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس است.  من گزارش مالی سالیانه را در می‌آوردم، اما متاسفانه  در زمان ما مجمعی برگزار نمی‌شد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد